بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در شمال خانه های چند سال ساخت یا خانه های قدیمی را می خرند به امید اینکه در اینده نه چندان دور آنرا به فروش برسانند. اما فروش ویلاهای چند سال بنا به دلایلی که جلوتر توضیح خواهیم داد، آسان نیست. شما باید چه در خرید چه در هنگام فروش ویلاهای قدیمی و چند سال ساخت نکاتی را درنظر بگیرید، که مفصلا در مقاله ای جداگانه راجع به آن صحبت خواهیم کرد. اکنون به مشکلات فروش ویلاهای قدیمی می پردازیم.

ویلا قدیمی

بیشتر بخوانید: آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

 

سن و قیمت دو عامل موثر بر فروش ویلا کلنگی، قدیمی و چند سال ساخت در شمال

مهم ترین نکته ای که در خرید ملک کلنگی حائز اهمیت می باشد سن واقعی ساختمان است تا شکل ظاهری آن، که بسیاری از افراد به آن دقت کافی را ندارند و بیشتر سن ساختمان را از روی ظاهر آن تخمین می زنند. اما سن سندی ملک با سن بهره برداری آن تفاوت دارد، و بر اساس سنی که خانه قابلیت سکونت را پیدا می کند، یعنی از زمان نصب کنتورها و نصب انشعابات، باید قیمت گذاری از سوی فروشنده صورت بگیرد.

با افزایش سن ساختمان،کیفیت و سطح بهره برداری از ملک به مرور زمان کم و فرسودگی بنا بیشتر می شود. در زمانی که سن بنا از محدوده مشخصی تجاوز می کند بر قیمت ملک نیز اثر می گذارد، هم چنین سکونت و کار در ساختمان دشوار می شود. به طور کلی میتوان گفت که عمر مفید ساختمان به اتمام رسیده است و فقط ارزش زمین دارد که در اصطلاح به این گونه بنا ها، کلنگی گفته می شود.

در زمان فروش ویلا قدیمی، برخی فروشندگان گمان می‌کنند به زبان آوردن سن یک ویلا مشتری را به اصطلاح می‌پراند و او را نسبت به خرید ویلای شمال دلسرد می‌کند، به همین دلیل از مطرح کردن سن واقعی ویلا واهمه دارند، همه خوب می‌دانیم ساخت و سازهای جدید با تکیه بر همین بنا‌های قدیمی شکل می‌گیرند و کم نیستند افرادی که تنها ویلاهای قدیمی برای خرید برمی‌گزینند، با این حال استفاده از کلمه "بازسازی" همه چیز را حل می‌کند، کافی است پس از آن که سن بنا را به خریدار ویلای شمال گوش‌زد نمودید یادآور شوید که به تازگی هزینه زیادی را صرف بازسازی ویلا کرده‌اید، همین یک جمله برای تغییر نظر مشتری کافی است هرچند ظاهر ویلا خود گواهی بر این مسئله خواهد بود.

ویلا

بیشتر بخوانید: مکان های گردشگری چمستان

 

این گونه ملک ها بیشتر جنبه سرمایه گذاری و ساخت و ساز را دارند. اما خانه های کلنگی در شمال به نسبت دیگر خانه های قدیمی در کشور، متفاوت هستند مثلا شرایط آب و هوایی و رطوبت ناشی از نشست در پایه ها و در اصطلاح کرسی خانه های ویلایی، با گذشت زمان به دیوار ها و محوطه داخلی خانه نفوذ می کند و باعث می شود ساختمان جلوه بدی پیدا کند.

از جمله معایب دیگری که می توان برای بناهای کلنگی ذکر کرد عدم بهینه سازی مصرف انرژی در تاسیسات آن است که از موارد نگران کننده برای خریداران این گونه از املاک قدیمی، می باشد از دیگر معایب آن عمر قطعات و سیم کشی ساختمان می باشد. به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت موجود در مناطق شمالی کشور عمر سیم کشی، میانگین 5 تا 10 سال نسبت به مناطق گرم و خشک کاهش پیدا می کند. که با خرید این ساختمان های قدیمی باید حتما تعویض سیم کشی ساختمان را در اولویت اول قرار دهید.

خرید یک خانه ی کلنگی در واقع سرمایه گذاری بر روی زمین می باشد، با خرید آپارتمان شما بخشی از مساحت اصلی ساختمان را خریداری می کنید اما در بنای کلنگی کل زمین ساختمان متعلق به شما می شود و با توجه به سن ساختمان که قابل بازسازی می باشد یا نه، میتوان آن را مطابق با سلیقه خود بازسازی و مرمت کرد.

 ویلا

بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

 

 

بازسازی ویلا را جدی بگیریم

از هر که هدفش را از خرید ویلا در شمال بپرسیم حتما اولین چیزی که به زبان می‌آورد در اختیار داشتن اقامت‌گاهی لوکس با پنجره‌هایی تمام قد است که از هر نقطه‌اش بتوان منظره‌های خیره کننده را مشاهده کرد و زیبایی‌های تمام نشدنی را لمس نمود.

به بیان ساده، ظاهر ویلا همه چیز ویلا است و گاهی آن‌چه فروش ویلا شمال را دشوار می‌سازد، بی‌توجهی به نمای ویلا است. گاهی یک ویلا موقعیت خوبی دارد و امکانات ارزشمندی را شامل می‌شود اما در نگاه نخست چنگی به دل نمی‌زند و مشتری را بر سر خرید ویلا مردد می‌سازد.

برای نیل به این هدف (بازسازی ویلا و فروش خوب) می‌توانید دیوارهای درونی را با کاغذ دیواری‌های لوکس رنگ دگر ببخشید و یا تمرکز را بر فضاسازی محوطه بیرون ویلا بگذارید، سعی کنید با کمک گرفتن از آب‌نماها و موارد این چنینی زیبایی را برجسته‌تر نشان دهید، از نورپردازی‌ها استفاده کنید و باز هم به خود یادآور شوید هدف مشتری از ویلا در شمال طبیعتا زیبایی‌های خیره کننده و نمایی چشم‌نواز است. اما اگر سن ویلا زیاد است چه کنیم.

ویلا

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

 

راه‌های فروش فوری ویلا شمال به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • زیبا سازی فضای داخل ویلا: در بازدید اول مشتری مهم است ایرادات ظاهری را رفع کنید، ویلا را مرتب کنید.
  • نور و دمای ویلا را تنظیم کنید: برای بازدید مشتری مهم است در روز از نور طبیعی و در شب مهم است سیستم روشنایی ویلا کامل باشد، دما را معتدل نگه دارید.
  • در بهترین زمان ویلا را برای فروش اعلام کنید: بازار مسکن را ارزیابی کنید، فصل بهار و تابستان موقع مناسبی است.
  • از سرویس‌های آنلاین کمک بگیرید: در سایت‌های معتبر فروش ویلا در شمال مانند سایت املاک بانیان مسکن و شبکه‌های اجتماعی، ویلای خود را با تصاویر با کیفیت و توضیحات دقیق ثبت و معرفی کنید.
  • از نمای بیرونی ویلا غافل نشوید: نمای بیرونی، حیاط، پارکینگ را مرتب و بازسازی کنید، چون نمای بیرونی ویلا در نگاه اول برای مشتری اهمیت دارد.
  • فکر کنید خریدار خودتان هستید: با خودتان رو راست باشید و فکر کنید خودتان می‌خواهید این ویلا را بخرید، ریشه یابی کنید و ایرادات را برطرف کنید.
  • از قیمت دهی بالا و نامتعارف بپرهیزید: از قیمت استاندارد منطقه تبعیت کنید و قیمت‌های نامتعارف و غیر واقعی ندهید، از مشاور املاک کمک بگیرید.
  • انتخاب مشاور املاک معتبر: از مشاور املاک خوب و معتبر کمک بگیرید، مشاور املاکی که وجه اجتماعی خوب و سابقه مناسبی در محل و خدمات آنلاین و سایت معتبر فروش ویلا در شمال و منطقه شما دارد بهره بگیرید.