امروزه با توجه به پیشرفت صنعت، کانکس های مدرنی طراحی و ساخته می شوند، در واقع کانکس‌ های ویلایی، در چند سال اخیر، در تمامی ابعاد و سبک های متفاوت، دچار تحول بزرگی شده ‌اند، کانکس‌ های ویلایی زیادی با طرح‌ ها و مدل‌ های مختلف تولید شده و در بازار در دسترس هستند، در این مقاله قصد داریم، تا کمی بیشتر با این کانکس ‌ها آشنا شویم، و نیز مزایا و معایب آن‌ ها را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

کانکس چیست؟

کانکس، به نوعی سازه پیش ساخته گفته می شود، کانکس ها همچون دیگر بناها، دارای حداقل چهار دیوار، یک سقف و کف به همراه یک درب ورودی باشد، امروزه کانکس های بسیاری با سبک های متفاوت با قابلیت جابجایی راحت، با استفاده از مصالح سبک و... ارائه شده است.

 

کانکس چیست

 

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس‌ های ویلایی، سازه‌ هایی از پیش‌ ساخته‌ شده می باشند، که از جنس‌ ها و ابعاد مختلفی، طراحی و تولید می‌ شوند، امروزه با توجه به پیشرفت ساخت و ساز، کانکس‌ های ویلایی می‌ توانند، به جای ویلا های عادی به کار روند، اغلب کانکس ویلایی، در مناطق ییلاقی و باغ ها کاربرد های بسیاری دارد، در واقع کانکس های ویلایی، با توجه به سفارش مشتری به صورت نیم پیلوت، دوبلکس و... با امکانات رفاهی مانند؛ سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی و تعداد اتاق خواب های متفاوت و آشپزخانه و... با امکانات رفاهی ساخته می شوند، باید بدانید که طرح نقشه ی اولیه کانکس، اولین قدم برای ساخت یک سازه است، پس در ابتدا، برای طراحی یک کانکس؛ ابعاد، محل قرار گیری درب و پنجره، ارتفاع سازه و طول و عرض کانکس، سیستم نورپردازی و همچنین نمای کانکس و... مشخص شود، و نیز می توان بیان داشت که، کانکس های ویلایی را می توان به راحتی و در کمترین زمان آماده و در محل مورد نظر نصب نمود، و لازم به ذکر می باشد که، همان طور کانکس ها، کاربردهای مختلفی دارند، مواد مختلفی نیز در ساخت شان به کار می رود، برای مثال برای نمای خارجی از کامپوزیت ها و برای نمای داخلی از  پی وی سی و ام دی اف استفاده می شود.

 

کانکس ویلایی به دو دسته کلی تقسیم می شود؛

  • کانکس ویلایی ساندویچ پنل؛ کانکس ویلایی ساندویچ پنل، به دلیل ساخت متفاوت به صورت پنل های سقفی و دیواری با مصالح مرغوب، که مقاومت بسیار بالایی دارید، برای منطقه هایی که دارای آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد است، گزینه ی مناسبی برای انتخاب می باشد.

 

  • کانکس ویلایی سایدینگ؛ این نوع کانکس ها از ورقه های مستحکم فلزی ساخته می شوند، و جزو کانکس های زیبا می باشد، برای این نوع کانکس ستون هایی در نظر گرفته می شود، و بعد از قرار دادن ستون ها، ورقه های فلزی بر روی سقف و دیواره آن نصب می گردد.

 

کانکس چیست

 


مزایای و معایب کانکس‌ های ویلایی


 

کانکس ‌های ویلایی، مانند دیگر سازه ها، دارای مزایای و معایبی می‌ باشند، که در ادامه به آنان اشاره می کنیم.

 

 مزایای کانکس ‌های ویلایی

  • امکان ساخت در شرایط اقلیمی مختلف 
  • مصرف بهینه‌ انرژی 
  • سرعت بالا در ساخت و آماده‌ سازی 
  • قابلیت آسان حمل و نقل کانکس های ویلایی 
  • هزینه کمتر
  • مقاومت در برابر زلزله و دیگر حوادث طبیعی

 

یکی از قابلیت هایی که کانکس ها دارا می باشند، می توان با توجه به محیط و شرایط اقلیمی و مناسب فصل ها، کانکس ها را طراحی و تولید نمود، از این سوی در ساخت کانکس ها از مصالح مرغوب، و عایق بندی عالی، شیشه های دوجداره و... بکار می رود، و از این سوی انرژی در این کانکس‌ ها، تا حد بسیار زیادی بهینه می باشد، از این رو انتخاب کانکس ها می‌ تواند تصمیم خوبی برای صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ‌های مربوط به آن باشد، یکی از مسائلی که می توان به آن اشاره نمود این است ک،ه اگر جزو افرادی هستید که زمان زیادی برای ساخت ویلا ندارید، خرید این کانکس‌ ها می‌ تواند، گزینه ‌ی مناسبی برای شما باشد، در واقع اصلی ‌ترین تفاوت کانکس ‌های ویلایی، سرعت بالا در ساخت و آماده‌ سازی آن می‌ باشد، البته لازم به ذکر است که می توانید کانکس ها را جابجا کرده و به محل اسکان جدید انتقال دهید، با توجه به افزایش قیمت مصالح و گران شدن مواد اولیه و... برای ساخت ویلا باید هزینه ی بسیاری پرداخت نمایید، پیشنهاد ما به شما این است که اگر سرمایه محدودی دارید و می‌ خواهید بدون هزینه زیادی یک ویلا در ملک مورد نظر خود داشته باشید، کانکس‌ های ویلایی می‌ توانند گزینه‌ ی خوبی برایتان باشند، همچین باید بدانید که، اگر کانکس‌ ویلایی از جنس فلزی یا بتنی باشد، می‌ توانید از بابت مقاومت آن در برابر آب ‌گرفتگی و حوادث طبیعی زلزله و... آسوده خاطر باشید.

 

معایب کانکس ‌های ویلایی

  • محدودیت در تعداد طبقات 
  • تنوع  نداشتن در ساخت انواع سازه 
  • کاهش قیمت در هنگام فروش
  • و...

محدودیت در تعداد طبقات یکی از اصلی ‌ترین معایب کانکس ‌های ویلایی است، اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که، امکان ساخت کانکس های ویلایی، بیشتر از دو طبقه ممکن نیست و حداکثر میتوان بصورت دوبلکس آن را طراحی کرد، یکی دیگر از معایب کانکس ‌های ویلایی افت قیمت در هنگام فروش می باشد، قیمت کانکس ویلایی در برخی مواقع تا 40 درصد پایین‌ تر از قیمت نو آن محاسبه می‌ شود.

 

فروش کانکس دست دوم

کانکس دست دوم، یکی از پرکاربردترین نوع کانکس ها می باشد، و معمولا قیمت کانکس های دست دوم آن با نو حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد ارزان تر است، در واقع قیمت کانکس های دست دوم با توجه به؛ سال ساخت کانکس، ابعاد کانکس، ظاهر کانکس، مواد به کار رفته در تولید کانکس و مقدار آسیب دیدگی آن و... قیمت گذاری می شود، پیشنهاد ما به شما این است که، در خرید کانکس دست دوم باید؛ سلامت، امکانات و سال تولید و شرکت تولید کننده را مد نظر قرار دهید، و امکانات و سلامت کانکس را بررسی کنید.

 

کانکس چیست

 

قیمت کانکس ویلایی

کانکس ها نیز مانند سازه سنتی، دارای رنج قیمتی متفاوتی می باشند، در واقع مانند خانه، به صورت متری محاسبه می شوند، و باید بدانید که قیمت نهایی یک کانکس ویلایی بر اساس ابعاد و یا متراژ ساختمان و نوع مصالح استفاده شده و شیرآلات، جنس کف، سرویس های بهداشتی، تعداد اتاق ها و تجهیزات دیگر کانکس، ارزیابی می شود، بدین ترتیب می توان بیان داشت که امکانات و مصالح به کار رفته در ساخت کانکس یکی از موارد مهم و موثر در قیمت کانکس ویلایی است، برای مثال قیمت کانکس ویلایی دوبلکس از کانکس های معمولی بیشتر است.

 

عمر کانکس ویلایی

 یکی از مسائلی که باید به آن اشاره کنیم، طول عمر کانکس ها می باشد، طول عمر کانکس ها متفاوت می باشد، کانکس ها میتواند بین 25 تا 30 سال عمر مفید داشته باشند، البته در صورت رسیدگی مداوم، تعمیرات و بازسازی به موقع و... باعث افزایش طول عمر کانکس ها می شود، همچنین عواملی مانند؛ استفاده از مواد و مصالح با کیفیت، شرایط آب و هوایی مناسب، استفاده ی صحیح و میزان توجه به جزییات هنگام ساخت و... همگی بر طول عمر کانکس ها تاثیر مستقیم می گذارد، حتی ممکن است کانکس ها تا 50 سال نیز در اختیار شما باشند. 

در ادامه به چند عامل تاثیر گذار بر عمر کانکس اشاره میکنیم؛

  • نوع کاربری کانکس، از عواملی است که روی عمر کانکس تاثیر دارد.
  • تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی میتواند بر طول عمر کانکس ها اثر بگذارد.
  • طراحی کانکس از مهم ترین فاکتورهای اثر گذار بر عمر این سازه هاست، هر چه مصالح و طراحی ساخت کانکس ها حرفه ایی می باشد، طول عمر این سازه ها نیز بیشتر است.
  • چگونگی جابجایی و بارگیری این سازه ها نیز اهمیت دارد.

 

کانکس‌ های ویلایی نیز مانند دیگر سازه‌ های موجود، دارای مزایا و معایبی و شرایط خاصی برای استفاده می باشد، یکی از عمده ترین ویژگی کانکس ها قابلیت جا به جایی آن می باشد، در این مقاله سعی کردیم تا این ویژگی ‌ها، شرایط و مزایا و معایب را مورد بررسی قرار دهیم، و برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمند داشته باشید، باید با کسب اطلاعات بیشتر، اقدام کنید، برای انجام این کار می توانید از مشاورین مجرب بورس ویلا   راهنمایی بگیرید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی بورس ویلا، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.