سرمایه گذاری با خرید زمین

خرید زمین در شمال به مانند خرید ویلا و یا ملک آسان و راحت نمی باشد. برای خرید یک ملک مسکونی شما در همان نگاه اول ، یک سازه ساخته شده را با تمامی امکانات جانبی آن مشاهده می نمایید. اینکه آیا از تمامی امکانات رفاهی مناسب برخوردار می باشد نیز کاملاً عیان و نمایان می باشد. اما جهت خرید زمین، شما فقط قطعه زمینی را مشاهده می نمایید که در یک منطقه ای قرار گرفته است. از این رو جهت خرید آن می بایست تمامی جوانب احتیاط ، دقت و همراه داشتن یک مشاور سلیم ، آگاه و با تجربه در کنار خود را از قبل برنامه ریزی نمایید .

 بنابراین می بایست قبل از اقدام به خرید زمین در شمال و یا هر منطقه ای دیگر تمامی اطلاعات دقیق و جامع مربوط به زمین مانند جغرافیای منطقه ، نوع کاربری زمین ، برخورداری از دادن جواز جهت ساخت و ساز ، بازدهی و میزان سود دهی زمین در سال های آینده ، مد نظر خریدار قرار گیرد.

همچنین می بایست قبل از اقدام به خرید زمین در شمال ، هدف اصلی و نهایی خود را از خرید زمین مشخص و روشن نمایید. بسیاری از افراد با هدف ساخت و ساز ویلا و یا ملک، اقدام به خرید زمین می نمایند. برخی از خریداران نیز فقط با هدف سرمایه گذاری و اینکه با گذشت زمان بر ارزش و سرمایه زمین افزوده شود ، اقدام به خرید زمین می نمایند.

اما در هر صورت خرید زمین در شمال به لحاظ سرمایه گذاری ، هدفی ارزشمند و آینده نگری پر فایده ای می باشد.

خرید زمینخرید زمین

 


 

رعایت چه نکات و شرایطی جهت خرید زمین در شمال الزامی می باشد؟


 

 

 

خرید زمین در شمال با توجه به نوع کاربری آن

دانستن این نکته مهم است که خرید زمین در هر منطقه ای به خصوص در شمال یک سرمایه گذاری مطمئن و ارزشمند خواهد بود. حتی اگر با خرید زمین هیچ اقدامی جهت ساخت و ساز بر روی آن صورت نگیرد ، هیچ از ارزش و دارایی خریدار مالک زمین کاسته نخواهد شد.

شمال از جمله مناطق مهم برای سرمایه گذاری از طریق خرید زمین می باشد. در این بین استان مازندران گل سر سبد استان های شمالی ایران می باشد . برخورداری از موقعیت گردشگری ، توریستی ، تفریحی در کنار اماکن تاریخی ، آبشارها ، جنگل بکر و دست نخورده شمال و ... سکونت در این استان را از هر نظر به خصوص سرمایه گذاری باب طبع قرار داده است.

نوع کاربری زمین در شمال متفاوت می باشد. زمین با کاربری باغی ، زراعی ، مسکونی ، تجاری در شمال بسیار دیده می شود.

مثلاً زمین با نوع کاربری زراعی در بیشتر مناطق مازندران به وفور دیده می شود. چرا که شمال ایران معدن زمین های کشاورزی از نوع زمین های شالیکاری می باشد. زمین با کاربری زراعی تحت نظر و حفاظت جهاد کشاورزی می باشد. بنابراین به هیچ وجه امکان تغییر دادن نوع کاربری چنین زمین هایی در شمال وجود نخواهد داشت. حتی دیوار چینی این زمین ها نوعی تخلف و سرپیچی از قانون به حساب می آید. پس حتماً در سند و یا قولنامه زمین می بایست نوع کاربری زمین مشخص گردد.

همچنین زمین با نوع کاربری باغات نیز به وفور دیده می شود. این نوع زمین ها زیر نظر منابع طبیعی و جنگل داری می باشد. در صورت خرید این نوع زمین ها می توانید با پرداخت مبلغی، نوع کاربری آن را تغییر دهید.

خرید زمین در شمال با نوع کاربری مسکونیخرید زمین در شمال با نوع کاربری مسکونی


آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین


 

 

اما بهترین نوع سرمایه گذاری خرید زمین در شمال ، کاربری مسکونی می باشد. اینکه زمینی را خریداری نمایید و در آن اقدام به ساخت و ساز ویلا نمایید و بعد از مدتی آن را به نرخ روز به فروش رسانید از هر جهت بازدهی بسیار مطلوبی برایتان به همراه خواهد داشت.

البته در شمال ، زمین جنگلی و ساحلی نیز وجود دارد که با خرید چنین زمین هایی می توانید اقدام به ساخت و ساز ملک و یا ویلا در آنها نمایید.

 

معرفی انواع سند برای خرید زمین در شمال

معتبرترین و مطمئن ترین خرید ملک و یا زمین ، داشتن و برخورداری زمین از سند شش دانگ می باشد. داشتن سند ، برگه اعتبار و اطمینان از خریدی درست و قانونی می باشد. در صورتی که زمین و یا ملکی بدون سند و با قیمت پایین فروخته شود ، به هیچ وجه اقدام به خرید آن نکنید. چرا که از اعتبار لازم برخوردار نمی باشد.

 

سند زمین در شمال به سه صورت وجود دارد:

  • سند شورایی
  • سند تک برگ
  • سند اصلاحات ارضی

سند شورایی : برخی از زمین ها در شمال وجود دارند که فاقد هر گونه سند قطعی می باشند . از این رو میان خریدار و فروشنده زمین با حضور دهیار و یا شورایار محله که ناظر بر بستن قرارداد فی مابین می باشند ، سند قراردادی ، رد و بدل می شود . به این نوع سند که زیر نظر یک ناظر مطمئن محل انجام می گیرد و به تایید و اعتبار مهر دهیار نیز می رسد ، سند شورایی گفته می شود که دارای کد رهگیری و مبایعه نامه هم می باشد.

سند اصلاحات ارضی : یک نوع دیگری از زمین در شمال وجود دارد که سند مالکیت آن به سال ها قبل باز می گردد. در گذشته زمانی که یک کشاورز برای مدتی مشخص بر روی زمینی به صورت مداوم کار می کرد ، خود مالک بر آن زمین می شد . سند این نوع زمین ها به سند اصلاحات ارضی مشهور و مورد اعتبار می باشد. با خرید چنین زمین هایی ، خریدار می تواند آن را قطعه بندی کرده و هر قطعه ای از آن را بفروش رساند.

 زمین بهترین نوع سرمایه گذاری در شمال

زمین بهترین نوع سرمایه گذاری در شمال

 

سند تک برگ : سند تک برگ جزء معتبر ترین و قطعی ترین نوع سند در کشور می باشد. خرید زمین و یا ملکی که دارای سند تک برگ باشد ، بلا شک مطمئن و قابل اعتماد می باشد.

اما در هر صورت قبل از خرید زمین در شمال می بایست اطلاعات خود را به طور کامل و جامع جمع آوری نمایید. همچنین جهت استعلام از زمین می توانید به دهیار و یا شورای محله که مطمئن می باشند، مراجعه نمایید. همچنین داشتن و برخورداری از وجود یک مشاور امین و دانا که تجربه خوبی هم از خرید و فروش زمین در شمال دارد ، می تواند گزینه خوبی جهت راهنمایی و هدایت شما قرار گیرد.