خرید ویلا در شمال با قیمت ارزان، هدف اکثر متقاضیان!

خرید ویلا در شمال با قیمت ارزان یک بحث چالش برانگیز است. بهترین شهرهای مازندران، ویلاهای لوکس یا ویلاهای معمولی را برای فروش ارائه می‌دهند، اما اینکه قیمت ویلاها در یک بازه زمانی، ارزان است یا گرانتر،  مسئله ای است که به عوامل مختلف بستگی دارد.

برای مشتریان خرید ویلا در مازندران، پیدا کردن ارزانترین قیمت، یک هدف است. عده‌‌ای از مشتریان تحت هر شرایطی به دنبال ویلا ارزان قیمت هستند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند ویلاهای مازندران را از نظر امکانات معماری و ساخت با یکدیگر مقایسه کنند، قیمت‌ها را ارزیابی نمایند و اگر لازم باشد سرمایه کافی را برای خرید ویلا اختصاص دهند.

ارزانتر بودن یا گرانتر بودن قیمت‌ها برای خرید ویلا در مازندران در نظر عده خاصی از مشتریان پر رنگ‌تر و مهم تر است. توجه داشته باشید که در هر کدام از دسته‌های فوق که قرار داشته باشید، تغییرات قیمت‌های ملک در شمال به هیچ عنوان تاثیری در خرید شما نخواهد داشت! این جمله به مفهوم آن است که اگر امروز ویلای ارزان قیمت پیدا کردید، ممکن است در چند ماه آینده، همین ویلا، افزایش قیمت داشته باشد اما در مقایسه با ویلاهای لاکچری، هنوز هم ارزان قیمت محسوب شود.

قیمت ویلا

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویلا در سال 99

افزایش یا رکود غیر منتظره در بازار املاک شمال، فعالان این حوزه را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند. این مسائل هم برای صاحبان ویلا و زمین وجود دارد و هم مشتریان را دچار مشکل می کند. در سال ۹۹ فاکتورهای زیادی، قیمت‌های خرید و فروش املاک و مستغلات شمال را تحت تاثیر قرار دادند. اگر به طور خاص به مسئله خرید و فروش ویلا در مازندران نگاه کنیم می‌توان از نظر پروژه‌های ساخت و ساز یا فروش ویلای آماده، این مسئله را تجزیه و تحلیل کرد.

خرید ویلا ارزان قیمت در مازندران امکان‌پذیر است، اما به طور قطع نمی‌توان گفت امروز این ویلا افزایش قیمت خواهد داشت یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قیمت ویلا در شمال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تغییرات قیمت مصالح ساختمانی است. قطعاً نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مصالح ساختمانی کاهش پیدا نکند، اما قیمت ویلاهای نوساز، ارزانتر شود!! این تصور، یک خیال باطل و یک تفکر غیر منطقی است!

همچنان که قیمت مصالح افزایش پیدا می‌کند، مجریان و پیمانکاران ساختمان مجبور هستند قیمت فروش ویلای ساخته شده را مطابق با مصالح مصرفی تعیین کنند. مصالح گرانتر موجب افزایش قیمت ویلا خواهد شد. افزایش قیمت زمین باعث می‌شود قیمت نهایی خرید و فروش ویلای شمال هم افزایش پیدا کند.

در همین راستا، تغییرات قیمت ارز و دلار در بازار املاک شمال هم تاثیرگذار بود. قیمت خرید ویلا در شمال به ندرت با تغییرات قیمت ارز ارتباط دارد، اما خرید و فروش آپارتمان که با قیمت ارز و دلار تغییر داشت، با کاهش قیمت ارز، قیمت آپارتمان هم کاهش پیدا کرد.

 با توجه به این توضیح به طور قطع می‌توان گفت قیمت خرید ویلا در شمال هرگز کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است در یک دوره زمانی خاص، این بازار دچار رکود شده باشد، اما نرخ تورم همچنان وجود دارد. قیمت زمین بالاتر می‌رود، مصالح ساختمانی ارزانتر نمی‌شود و بنابراین، قیمت ویلا کاهش پیدا نخواهد کرد.

قیمت ویلا

بیشتر بخوانید: آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین

 

رابطه ی بین قیمت زمین با قیمت خرید ویلا در شمال

با افزایش قیمت زمین، قیمت خرید ویلا در شمال هم افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این جمله خاص، به مرور زمان، هم ارزش زمین و هم ارزش ویلا بیشتر می‌شود. خرید و فروش زمین و خرید و فروش ویلا در شمال، سرمایه‌گذاری‌های مثبتی هستند که بارها و بارها به آن اشاره کرده ایم.

یکی از عواملی که در تغییرات قیمت زمین‌های شمال تاثیرگذار است، ساکنین شهرها و روستاهای مازندران هستند. تا چندین سال قبل، بیشترین درصد ساکنین استان را افراد بومی تشکیل می‌دادند. با رشد و توسعه ساخت ویلا و ویلاهای شهرکی، درصد بیشتری از ساکنین به ساکنین غیر بومی تبدیل شدند و مهاجرت به شمال، روز به روز توسعه پیدا کرد. همین مسئله باعث شد یک رقابت بین ساکنین بومی شهرهای مازندران و ساکنین غیر بومی که ‌همان مهاجران بودند، به وجود آید. اگر یک خانواده، بومی استان مازندران، قصد فروش زمین خود را داشته باشد، یک قیمت معین شده را اعلام کند؛ اگر این قیمت از قیمتی که در مجاورت همان منطقه توسط فرد غیر بومی، گرانتر اعلام شده باشد، این فروشنده خود را ملزم می‌داند برای اینکه ضرر نکند قیمت زمین خود را افزایش دهد. این رقابت باعث می‌شود قیمت خرید ویلا در شمال افزایش داشته باشد.

از طرف دیگر، زمین‌هایی که داخل بافت شهری و بافت روستایی باشند کمتر توسعه پیدا کرده‌اند. این دلیل باعث شده تفاوت قیمت‌ها در زمین‌های داخل بافت و زمین‌های خارج بافت بسیار زیاد باشد. به دنبال همین توضیح می‌توان پیش‌بینی کرد که ویلاهایی که در داخل بافت ساخته شده‌اند گرانتر از ویلاهای خارج بافت هستند. گذشت زمان ثابت کرده است که قیمت املاک و مستغلات هرگز نزولی نبوده و همواره به سمت افزایش، تغییر داشته است. در چند ماه از فصل سال به ویژه فصل پاییز و زمستان، معاملات خرید و فروش ملک در شمال با رکود قابل توجهی همراه است.

ویلا

 

 

دلایل استقبال از خرید ویلا در شمال

اگر بخواهیم مشتریان خرید ویلا در شمال را دسته بندی کنیم به دو دسته کلی می‌توان اشاره کرد:

گروه اول خانواده‌هایی هستند که به دنبال تغییر سبک زندگی و داشتن آرامش بیشتر، رهسپار شهرهای شمالی می‌شوند. خرید ویلا و خرید زمین در شمال این فرصت را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا در مناطق خوش آب و هوا زندگی کنند، بدون آنکه دغدغه شلوغی‌های شهر را داشته باشند.

گروه دوم مشتریان که به دنبال خرید ویلا در مازندران هستند افراد مسن و با بازنشسته‌اند که ترجیح می‌دهند دوران بازنشستگی خود را در کنار طبیعت سپری کنند. خرید زمین در شمال و بهره‌برداری از آن به هر نحو یا مدل، یک منبع درآمدی برای این افراد محسوب می‌شود.

زمین‌های مازندران برای بهره‌برداری محصولات کشاورزی، پروژه‌های ساخت و ساز یا راه اندازی یک کسب و کار صنعتی بسیار مناسب هستند. این به مفهوم آغاز یک سرمایه‌گذاری پرسود است.

 

خرید ویلای ارزان قیمت در کدام شهرهای مازندران بهتر است؟

برای خرید ویلا در شمال با قیمت ارزان گزینه‌های مختلفی را پیش رو دارید. اگر بودجه مالی محدودی دارید از همان ابتدای کار باید روی ویلاهای لاکچری یا ویلاهای استخردار را خط بکشید. این ویلاها معمولاً گران قیمت هستند و در مناطق لاکچری و لوکس مازندران ساخته شده‌اند.

برای خرید ویلای ارزان قیمت هم می‌توانید ویلاهای ساحلی را بررسی کنید و هم در منطقه جنگل یا کوهستان یک ملک مناسب را پیدا کنید. چند پیشنهاد برای شما داریم. اول آنکه ویلاهای کوهستانی و ویلاهای جنگلی با معماری فلت را در اولویت خود قرار دهید. این ویلاها ارزانتر از ویلاهای ساحلی هستند.

دومین پیشنهاد برای پیدا کردن یک ویلای ارزان قیمت در مازندران ویلاهایی است که در مناطق روستایی یا خارج از محدوده شهری ساخته شده است. به امکانات ویلا توجه کنید. مطابق با بودجه مالی خود، ملک مورد نظر را بیابید.  

اگر به مناطق مختلف مازندران و قیمت زمین‌های آن محدوده آشنایی ندارید، کارشناسان املاک بورس ویلا راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد. با تکیه بر تجربه و تخصص آن‌ها حتماً ویلایی را پیدا خواهید کرد که با بودجه مالی شما مناسب باشد.

بهترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا شامل شهرهای نور، آمل، چمستان، نوشهر، رویان، محمود آباد و نواحی روستایی و محلی اطراف این مناطق هستند.

ویلا

 


 

با تجزیه و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید ویلا در شمال و قیمت خرید زمین در شمال تا حدودی متوجه این مسئله شده‌اید که این قیمت‌ها در آینده کاهش پیدا نمی‌کند. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با بودجه مناسب هستید بهتر است همین حالا دست به کار شوید. اقدام کردن در نیمه دوم  سال ۹۹ برای خرید ویلا یا خرید زمین در مازندران بسیار بهتر از ماه‌ها یا سال‌های بعد است. بازار املاک و مستغلات شمال بسیار پر نوسان است. هیچ مشخص نیست که در سال آینده، این بازار چقدر دستخوش تغییر باشد. زمان حال را برای یک سرمایه‌گذاری مناسب از دست ندهید.

با توجه به این تغییرات پیشنهاد می‌کنیم تمام مراحل صفر تا صد خرید ویلا یا خرید زمین در شمال را از طریق کارشناسان مجرب و مسلط به مناطق مختلف ساحلی، جنگلی و کوهستانی دنبال کنید. شما می توانید، برای ارزیابی ویلاهای شمال با کارشناسان املاک بورس ویلا در شعب مختلف تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.