علت ارزان بودن قیمت ویلا و قیمت زمین در شهر چمستان و روستاهای آن:

 زمانیکه قیمت ویلا یک مسئله حیاتی قلمداد می‌شود و خریدار ویلای شمال عنوان می‌کند بودجه اندکی برای خرید ویلا در چنته دارد، بی‌تردید چمستان در صدر شهرهای پیشنهادی برای خرید ویلا است.

 شاید یک دلیل اصلی و منطقی این اتفاق همان دست نخورده بودن این دیار باشد، تا مدت‌ها کشاورزان و باغداران این شهرستان، از فروش شالیزارهای چمستان و باغ‌هایی که جان و جهان چمستان را تشکیل داده بودند، امتناع می‌ورزیدند، اینطور بگوییم چمستان دیرتر از دیگر شهرهای شمالی به جرگه سازندگان ویلا پیوست و به این مسئله روی خوش نشان داد.

پس از آنکه آتش این کوره در چمستان هم روشن شد و باغ و زمین‌های چمستان، جایگاهشان را دو دستی به ویلا تقدیم کردند (هرچند باز هم کثرتشان به پای دیگر شهرهای شمال نمی‌رسد)، نخستین افرادیکه به خرید ویلای چمستان روی آوردند صاحب زمین‌هایی شدند که یا سند نداشت و یا فاقد سندهای درست درمان و قانونی بود، یا ویلاهایی را در چمستان خریداری نمودند که در غیاب مجوز ساخت، بالا رفته بودند و این شد که حتی امروز هم خرید ویلا در چمستان گاهی با ترس برای خریدار همراه است.

ویلا

بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

 

 اما دلایلی وجود دارد، که اکثر مشاوران املاک این منطقه به آن واقف هستن که به شرح زیر است:

دلیل اول: این است که، در گذشته وقتی نام شمال و خرید ویلا در شمال به زبان می آمد، اکثرا به فکر خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در شهرهای بزرگ و شناخته شده مانند نور، رامسر و... می افتادند. اما امروزه بدلیل کم شدن عرضه خرید زمین در شهرهای ذکر شده و بالا رفتن قیمت ویلاها، روی به ساخت و ساز در شهرهای جنگلی با طبیعت بکر و دست نخورده ای چون چمستان آورده اند. پس  می توان گفت، چمستان هنوز در مراحل اولیه رشد و توسعه قرار دارد. زیرا هنوز اراضی زیادی در این منطقه برای ساخت و ساز ویلا وجود دارد، درنتیجه امکان رشد مناطق مسکونی در آینده وجود دارد.

دلیل دومی که باعث می شود هزینه تمام شده ساخت ویلا در چمستان در مقایسه با جاهای دیگر پایین تر باشد، به علت پایین بودن عوارض ساخت و ساز، مالیات های شهرداری، انشعابات آب و برق و گاز و... می باشد.

دلیل سوم: راه های دسترسی به ویلاهای حومه شهر چمستان، به دلیل اینکه هنوز برخی جاده ها آسفالت نیستند و برای رسیدن به این ویلاها خصوصا فصل زمستان با سختی همراه است.

دلیل چهارم: می توان گفت شهر چمستان و درنتیجه روستاهای آن با دریا فاصله ای حدودا نیم ساعته دارند. از آنجایی که برای متقاضیان خرید ویلا در شمال، ساحل و دریا اهمیت زیادی دارد و رفتن به آن در هر سفرشان جزء واجبات می باشد. پس هرچه ویلا از دریا دور باشد قیمت آن پایین تر است.

ویلا

 

دلیل پنجم: از آنجایی که اراضی چمستان و زمین های قابل ساخت در آن زیاد است، پس ویلاهای مختلفی با متراژ های متنوع اعم از ویلا فلت، ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا تریبلکس و... دیده می شود. هر کدام از این ویلا باتوجه به موقعیت جغرافیایی، متریال های بکار رفته و امکانات (مانند استخردار بودن، سند داشتن، شهرکی بودن، وصل بودن انشعابات و....) قیمت های متفاوتی دارد.

مثلا ویلا فلت در چمستان، جزء ارزان ترین ویلا در این منطقه جنگلی است. و برای اینکه ذهنیت ارزان بودن ویلا در چمستان حفظ بماند، سازنده ها بیش از پیش به ساخت ویلا با ساختار همکف روی آورده اند تا هزینه کمتر و در نتیجه قیمت فروش پایین تر، داشته باشند.

 ویلا


 

چمستان برای خرید ارزان ویلای شمال، بهترین گزینه است مشروط بر این که چنین مسیری را در غیاب یک چراغ راهنما پشت سر نگذارید. کافی است از یک بنگاه املاکی حاذق و کارکشته مشورت بگیرید، تا شما را با بهترین و مورد اعتمادترین مناطق چمستان برای خرید ویلای شمال آشنا کند، کسی که بتواند زمین‌های سند دار چمستان را به شما معرفی نماید، ملک را از نزدیک نشانتان دهد و سند قابل رؤیت زمین و پایان کار ویلا را در اختیارتان بگذارد تا هیچ شک و شبهه‌ای در خرید ویلای ارزان چمستان باقی نماند. (چنانچه یک ویلا دارای سند قانونی و پایان کار باشد یعنی مُهر قانون پای تمام قسمت‌های آن ثبت شده و هرگز دردسری برای خریدار ویلای شمال به همراه نخواهد داشت).

 مشاوران املاک بورس ویلا، یکی از مشاوران املاک برتر و مورد اعتماد در منطقه مازندران در زمینه معاملات ویلا و زمین می باشد. شما می توانید برای خرید ویلا ارزان قیمت قانونی و بدون دردسر به این مشاور املاک مراجعه نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.

ویلا