زمانی که از جاده هراز به سمت آمل می آیید؛ در 5 کیلومتر شهر آمل با گذر از دل جنگلهای انبوه شمال وارد کمربندی امامزاده عبداله می شوید. و بعد از روستای اسکو محله در سمت چپ شما روستای خشکرود وجود دارد.

اصطلاحا به این منطقه بالا خیابان لیتکوه گفته می شود، و روستای خشکرود در این منطقه وجود دارد. این روستا پوشش گیاهی جنگلی دارد. و دقیقا چسبیده به ارتفاعات و ییلاقات آمل می باشد. در نتیجه موقعیت آب و هوایی این منطقه در تابستان بسیار عالی و دلپذیر می باشد و زمستان های سردی را دارد. شغل مردم این روستا دامپروری، کشاورزی و.. می باشد. به دلیل توسعه های جاده ای اخیر و  آسان شدن مسیرهای دسترسی، ویلاهای بسیار زیادی در این منطقه برای فروش ساخته می شود.

برای دیدن این روستا بر روی نقشه، کلیک کنید.

خشکرود

 

مسیرهای قابل دسترسی به روستای خشکرود از پایتخت (تهران)

برای رسیدن به روستای خشکروداز تهران، از طریق 2 مسیر قابل دسترسی است:

1) مسیر جاده هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 194 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و  16 دقیقه طی می شود. 

مسیرهای طی شده به صورت زیر است:

تهران - جاجرود – بومهن – رودهن - آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک و….  و در 2 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد و بعد از پاسگاه اسکومحله در سمت چپ میدان وارد مسیر روستای خشکرود می شوید.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 هراز

 

 2) مسیر جاده چالوس

 زمانی مسیر دوم یعنی مسیر فیروزکوه را انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد. این مسیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد. در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 251 کیلومتر و زمان حدودی 4ساعت و 13 دقیقه را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

این مسیر بعد از تهران وارد جاده چالوس شده و در نهایت به شهر چالوس می رسید و از آنجا به سمت شهرستان نور و وارد کمربندی نور به آمل می شوید و از شهر چمستان نیز عبور می کنید، تقریبا در انتهای این مسیر وارد کمربندی آمل به تهران (امامزاده عبداله) می شوید. و از آنجا وارد منطقه خشکرود می شوید.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 چالوس

 

 

فاصله خشکرود با شهرستان ساحلی نور

ساحل نور در فاصله 41 کیلومتری منطقه خشکرود با فاصله زمانی 51 دقیقه قرار دارد. در این فاصله روستاها و جنگل ها و ییلاق های بکری قرار دارد که معروف ترین آن ها به شرح زیر است:

روستاهای کاسمده، چندرمحله، میخران، چالیکیاده، دیورز، ولیسده، گیلانده، ولیرکان، کچلده، سعادت آباد، امیرآباد، افراده، ایرکا، کیابسر، بنفشه ده، باریکلا، سنگتاب، جلیکان، عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج، گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا و.. می باشد. هر کدام از این روستاها با طبیعت خاص و جنگلی، سالیانه متقاضیان زیادی برای خرید ویلا در این منطقه وجود دارد.

 فاصله این روستا با پارک جنگلی کشپل  27کیلومتر در 35 دقیقه، با ییلاق لاویج  45 کیلومتر در 1 ساعت و 10دقیقه، با جنگل واز 44 کیلومتر در 1 ساعت، با روستای ییلاقی جوربند 30 کیلومتر در 40 دقیقه، با روستای ییلاقی گزنا سرا 60 کیلومتر در 1 ساعت و نیم، با دریاچه الیمالات  35 کیلومتر در 50 دقیقه، فاصله دارد.

 کشپل

 

 فاصله خشکرود با شهرستان آمل

با سه مسیر دسترسی آسان به شهرستان آمل راه دارد که کوتاهترین آن 12 کیلومتر با فاصله زمانی یک ربع می باشد.

این روستا با جنگل هلومسر 7 کیلومتر در 20 دقیقه، با بقعه امامزاده عبدالله 2 کیلومتر در 5 دقیقه، با دانشگاه شمال 7 کلیومتر در 10 دقیقه، با روستای ییلاقی فیلبند 54 کیلومتر در 1 ساعت و 30 دقیقه، با مجموعه اکسین 7 کیلومتر در 10 دقیقه فاصله دارد.

 اکسین

 

 سرمایه گذاری با خرید ویلا یا خرید زمین در منطقه خشکرود

شواهد و مدارکی که سال های اخیر نشان می دهد، پتانسیل سرمایه گذاری در این روستا بسیار بالا می باشد. زیرا ارزش و قیمت زمین ها و ویلاها رشد بی سابقه ای در این روستا به دلیل جاده سازی و راه افتادن کمربندی امامزاده عبدالله داشته است. این کمربندی باعث شده است، بسیاری از گردشگران برای کاهش مسافت و رفتن به نور از این مسیر استفاده کنند، در نتیجه قیمت و ارزش زمین های آن بالا رفته است. همچنین هرچه زمان می گذرد تعداد اراضی قابل ساخت برای ویلا کم می شود، و از آن جهت که این روستا تقریبا چسبیده به شهرستان آمل قرار دارد. و همانطور که در بالا توضیح داده شده فاصله کمی با امکانات تفریحی و رفاهی در مقایسه با روستاهای هم جوار جنگلی خود دارد، باعث شده قیمت زمین ها و ویلاها در این منطقه روز به روز افزایش یابد. این روستا برای افرادی که نمی خواهند زیادی از شهر دور باشند و به همه چیز دسترسی کامل و آسان داشته، و حتی بتوانند در مواقع ضروری راه جاده به سمت تهران را پیش بگیرند، متقاضی بسیار زیادی دارد. و هرجا که متقاضی زیاد و عرضه کم باشد، قیمت و ارزش ویلا در آن منطقه بالا می رود.

منطقه خشکرود همانطور که معلوم است، یک روستایی با قدمت بسیار بالا می باشد. فرهنگ مسافرپذیری با رشد قیمت ویلاها و زمین ها و خرید غیربومیان از این افراد برای این روستا به خوبی جا افتاده است. همچنین این روستا به جهت نزدیک بودن به پاسگاه آغوزبن و و پاسگاه امامزاده عبداله و نزدیک بودن انواع سوپرمارکت ها و درمانگاه و بیمارستان امام خمینی بسیار توریست پذیر بوده و امنیت بالایی دارد.

خشکرود


 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال یا خرید ویلا در منطقه خشکرود هستید، مشاورین حرفه ای و متخصص املاک بورس ویلا با داشتن انواع ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا دوبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما سروران و متقاضیان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.