قیمت اجاره و خرید ویلا شمال در زمستان و تابستان‌

شمال کشور با داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر و مناظر چشم‌انداز یکی از مقصدهای سفر برای مسافران و گردشگران می‌باشد. از دیدنی‌های شهر رامسر گرفته تا جنگل‌های ابر همه و همه از جاذبه‌های طبیعی و بکر شمال کشور محسوب می‌شود. به طوری کلی در طی سال‌های اخیر تعداد گردشگران و مسافران به شمال کشور افزایش پیدا کرده است. هم‌چنین امری طبیعی است که همه‌ی افراد توانایی خرید ویلا شمال را نداشته باشند، به ویژه در شرایطی که تورم و اقتصاد سیری صعودی را در پیش گرفته است. به هر حال افراد بسیاری برای داشتن اقامتی مطمئن در سفرهای خود به شمال کشور اقدام به اجاره ویلا می‌کنند.

بنابراین اجاره ویلا در شمال یکی از بهترین راه‌هایی است که مسافران با اقدام به آن می‌توانند در هر زمان که علاقه داشتند به مناطق مختلف شمال سفر کنند. ویلاها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که قیمت اجاره‌ی آن‌ها با توجه به نوع آن‌ها با یکدیگر متغیر است. همانطور که می‌دانید علاوه بر متفاوت بودن قیمت خرید ویلا شمال در فصل‌های مختلف سال، قیمت اجاره ویلا در فصل‌های سال نیز با هم متفاوت هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا عوامل تاثیرگذار در تفاوت قیمت اجاره ویلا را برایتان شرح دهیم.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

قیمت تمام شده اجاره ویلا در شمال‌

عوامل مختلف و تاثیرگذاری در قیمت تمام شده اجاره ویلا وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • مساحت ویلا‌ و متراژ استخر
  • قدمت ویلا
  • طراحی و نوع استخر ساخته شده در ویلا
  • فصل اجاره ویلاهای استخردار‌‌

موارد گفته شده از عواملی هستند که در هنگام اجاره یا حتی خرید ویلا شمال دارای اهمیت بسیاری می‌باشند. چنین عواملی در مورد انواع مختلف ویلاها به همراه امکاناتی که در ویلا در دسترس است نیز صدق می‌کند. در هنگام اجاره ویلا استخردار در شمال و شرایط اقتصادی و نوساناتی که در خرید و فروش ویلا شمال وجود دارد، بسیاری از افراد حتی قادر به خرید ویلا نیستند و تمایل دارند تا با صرف وقت و هزینه ویلایی برای خود اجاره کنند. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که ساخت ویلا در مناطق مختلف شمال کشور مانند ساخت خانه و آپارتمان در شهرهای ایران نیازمند دریافت مجوزهای لازم می‌باشد.

 

شرایط خرید ویلا در شمال و ساخت ویلا ‌

در این بخش لازم است تا چند نکته‌ی مهم در مورد ساخت زمین ویلا را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد داشتن مجوز برای ساخت ویلا بسیار پر اهمیت است. بنابراین تفاوتی ندارد که شما در چه فصلی ویلای مدنظرتان را خریداری می‌کنید. تا زمانی که اقدام به دریافت مجوز نکرده باشید کار شما غیرقانونی بوده و به دلیل هرگونه تخلف ویلای شما مصادره یا خراب خواهد شد. حتما زمینی را برای ساخت ویلا خریداری کنید که کاربری کشاورزی نداشته باشد و دارای سند قانونی باشد.

خرید ویلا شمال در فصل تابستانخرید ویلا شمال در فصل تابستان

 

اغلب زمین‌های شمال کشور به ویژه در مناطق جنگلی که دارای آب و هوای دل‌پذیر می‌باشند، کاربری کشاورزی دارند. به این ترتیب اگر شما در چنین مناطقی اقدام به ساخت ویلا کنید، ویلای شما در هر مرحله‌ای که در ساخت باشد تخریب می‌شود؛ چرا که ساخت و ساز در چنین مناطقی غیرقانونی و فاقد مجوز ساخت ویلا می‌باشد.  هم‌چنین به باور اشتباه که در فصل زمستان تردد در مناطق شمالی به سختی صورت می‌گیرد اقدام به ساخت ویلا کنید و بعد مجوز دریافت کنید، لازم است بدانید که علاوه بر تخریب ویلا ممکن است کل سرمایه شما خود را به یکباره از دست بدهید. بنابراین لازم است تا در هنگام ساخت و ساز ویلا مناطق و شهرهای مختلف شمال کشور را به صورت دقیق بررسی کنید.

در این میان نیز افراد سودجویی هستند که قصد دارند ویلاهایی که قابلیت ساخت و ساز ندارند را به شما بفروشند؛ که گول چنین افرادی را نخورید. چرا که زمین‌هایی که مناسب برای ساخت ویلا نیستند و صرفا برای زمین‌های کشاورزی مناسب هستند را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس اگر می‌خواهید ویلایی در شمال کشور برای خود بسازید، در ابتدا مجوزهای لازم را دریافت کنید و زمینی بخرید که مناسب ساخت و ساز ویلا باشد. هم‌چنین در هنگام خرید به زمین‌های نزدیک ساحل نیز توجه داشته باشید که زمین‌های حریم دریا را خریداری نکنید. چرا که چنین زمین‌هایی ممکن است به صورت عمومی باشد و ساخت ویلا در این زمین‌ها کاری غیرقانونی می‌باشد. به این ترتیب با شرایط گفته شده، ساخت و ساز ویلا برای افراد به صرفه نیست و افراد ترجیح می‌دهند برای داشتن ویلا در شمال، ویلایی را برای خود اجاره کنند.

خرید ویلا شمال در فصل زمستانخرید ویلا شمال در فصل زمستان

 

چگونگی اجاره ویلا در زمستان‌‌

هنگام خرید و فروش ویلا شمال و هم‌چنین اجاره‌ی آن عوامل تاثیرگذاری وجود دارند که در زیر به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کردیم.‌ آب و هوایی شمال کشور در فصل زمستان که همراه با بارش برف و باران است. چنین شرایطی سبب شده است تا مسافران اندکی به این منطقه سفر و ویلایی برای خود اجاره کنند. در این میان نیز افرادی که ویلایی در شمال دارند‌، برای کسب درآمد آن را با کمترین قیمت اجاره می‌دهند. فصل زمستان تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت اجاره ویلاهای معمولی و هم‌چنین ویلاهای استخردار دارد. لذا با توجه به نوع آب و هوا و بارش برف و باران ویلاهای استخردار کمتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. اگر شما نیز قصد دارید تا در فصل زمستان اقدام به اجاره ویلا استخردار در شمال نمایید، می‌توانند ویلای مد نظر خودتان را با قیمت کمتری اجاره کنید و سفری فراموش‌نشدنی را برای خود و همراهانتان فراهم کنید.

چگونگی اجاره ویلا در تابستان‌

در فصل تابستان برخلاف فصل زمستان و دیگر فصل‌های سال به دلیل تمایل بیشتر افراد برای سفر به شمال کشور، اجاره ویلاها رونق بیشتری دارد. افراد بسیاری در فصل تابستان برای تعطیلات و گذران اوقات فراغت راهی شمال کشور می‌شوند که همین امر باعث می‌شود تا ویلاها با قیمت بیشتری اجاره داده شود. در فصل تابستان علاوه بر آن که هوا مناسب است بلکه مدت زمان اقامت نیز طولانی‌تر خواهد بود. به این ترتیب هر چه تقاضا برای اجاره ویلا در این زمان بیشتر باشد، مسلما قیمت اجاره ویلا در شمال نیز افزایش خواهد یافت. اجاره ویلاها در مناطق مختلف شمال با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، از قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان برای هر شب برآورد شده است. مسلم است ویلاهای مدرن در فصل تابستان و زمستان دارای قیمت اجاره بالاتری باشند. چرا که نوع مصالح به کار رفته و امکانات موجود در ویلاهای مدرن به نسبت ویلاهای معمولی متفاوت است. هم‌چنین وجود استخر، جکوزی و سونا در ویلا سبب می‌شود تا قیمت بیشتری برای اجاره و حتی خرید ویلا شمال توسط مالکان در نظر گرفته شود.

اغلب افراد به صورت گروهی به شمال کشور سفر می‌کنند و بیشتر، ویلاهای دوبلکس را برای اقامت خود اجاره در نظر می‌گیرند. چنین امری سبب می‌شود تا اینگونه ویلاها با قیمت بیشتری اجاره داده شود. فصل زمستان برخلاف تابستان ویلاهای دوبلکس عملا به کار نمی‌آید، چرا کا برای گرم کردن ویلا به سیستم‌های گرمایشی بیشتری نیاز است.

فروش ویلا شمال

فروش ویلا شمال

افزایش چشمگیر قیمت اجاره ویلا در شمال‌

با توجه به افزایش نرخ ارز و نوسانات موجود بازار، با افزایش مصالح به کار رفته در ساخت ویلا مواجه شدیم. چنین امری سبب شده است تا ویلاهایی که به صورت نوساز در شمال کشور قرار دارند با قیمت بالاتری اجاره داده شوند تا سازنده ویلا هزینه‌هایی که صرف ساخت ویلا کرده است را بدست آورد. به هر حال چنین افزایش قیمتی برای مصالح و نوسانات بازار باعث شده است تا افراد بسیاری دست از ساخت و ساز ویلا در شمال بردارند، چرا که قیمت تمام شده برای ساخت ویلا به شدت بالا می‌باشد و حتی در برخی مواقع نیز افراد نمی‌توانند ویلا را اجاره کنند.

امروزه عمده ویلاهای شمال کشور به صورت قدیمی و با امکانات عمومی هستند، چنین ویلاهایی به دلیل قیمت کمی که دارند بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند. در این میان نیز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند با توجه به قیمت کم اجاره ویلا، در فصل زمستان با سفر گروهی اقدام به اجاره ویلای دوبلکس کنند. به این ترتیب فصل مناسب برای سفر به شمال کشور فصل تابستان و بهار می‌باشد و اگر شما نیز قصد اجاره و حتی خرید ویلا شمال در این فصل‌ها را دارید، بهتر است هزینه‌ی بیشتری صرف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نرخ اجاره برای ویلا به ازای هر شب قیمت مشخصی در نظر گرفته شده و در هر فصل یکسان نیست.

اجاره ویلا در شمال

اجاره ویلا در شمال

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به عوامل تاثیرگذار در قیمت اجاره ویلا شمال اشاره کردیم، باید دقت کنید که قیمت اجاره ویلا در فصل‌های مختلف سال به صورت یکسان نمی‌باشد و با توجه به امکاناتی که در ویلا وجود دارد و فصل سفر به شمال ویلاها از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. با این تفاسیر نمی‌توان نرخ کلی برای اجاره ویلا شمال در نظر گرفت.

یکی از عوامل بسیار پر اهمیت در امر اجاره ویلا، نوع آب و هوا می‌باشد. به طوری که هر چه آب و هوا در شمال کشور مناسب باشد، تعداد مسافران برای سفر به شمال نیز بیشتر می‌شود. هم‌چنین در یک فصل قیمت اجاره ویلا با توجه به دوبلکس بودن ویلا و امکانات دیگر متفاوت خواهد بود. وجود مسافر بیشتر در شمال کشور علاوه بر افزایش قیمت اجاره ویلا، قیمت تمام شده اجاره ویلا نیز رو به افزایش خواهد بود. امروزه شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت و ساز ویلا و پیشرو در خرید انواع ویلاها در شهرهای شمال کشور وجود دارند. شما به راحتی می‌توانید با مشاوره از این شرکت‌ها که دارای سابقه‌ی چندین ساله هستند، با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار دارید، اقدام به خرید ویلا شمال کنید و یا حتی با مشورت بهترین ویلا را برای اجاره انتخاب نمایید‌‌.