خرید ویلا شمال و آشنایی با مصالح ساختمانی ویلاهای ساحلی‌

در زمان خرید ویلا شمال به صورت ساحلی لازم است تا مصالح ساختمانی که در ساخت و طراحی این ویلاها به کار رفته است را مورد بررسی قرار دهید. با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی شمال کشور و وجود نمک و شن در محدوده‌ی ساحل دریا، لازم است تا در مورد مقاوم بودن ویلاهای ساحلی در برابر عوامل طبیعی مطمئن شوید. به این ترتیب قصد داریم در این مقاله مطالب مفیدی از بهترین مصالح ساختمانی به کار رفته در ویلاهای ساحلی هنگام خرید ویلا شمال را برایتان شرح دهیم‌.

 

اگر قصد دارید خودتان طراحی و ساخت ویلای ساحلی را به عهده بگیرید، قبل از اقدام به ساخت بنا اطلاعات کافی و دقیق در مورد مصالح ساختمانی ویلای ساحلی داشته باشید.

 


 

نکات مهم خرید ویلا شمال با چند فقره چک‌


 

 

 

انواع مختلف مصالح به کار رفته در ویلای ساحلی‌

در این بخش به معرفی مصالح به کار رفته در قسمت‌های مختلف ویلای ساحلی اشاره کرده‌ایم.‌

  • مناسب‌ترین کفپوش برای ویلای ساحلی‌

انتخاب کفپوش مناسب برای ویلای ساحلی یکی از گزینه‌های است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. چوب مصنوعی، بتن، کاشی و چوب اصلاح شده از مواردی هستند که برای کفپوش ویلای ساحلی استفاده می‌شوند. در ادامه به مزایا و معایب هر یک اشاره کردیم.

روکش بتن برای کفپوش؛ برای آنکه کفپوش ویلای شما از دوام و استحکام خوبی برخوردار باشد، می‌توانید از بتن استفاده کنید. اما استفاده از بتن علاوه بر گران بودن سرما و سختی در آن حس می‌شود که راهی برای رفع آن نیز وجود ندارد.

خرید ویلا شمال به صورت ساحلیخرید ویلا شمال به صورت ساحلی

 

چوب سخت اصلاح شده‌؛ کفپوش‌هایی که به طور عالی مهندسی شده‌اند بسیار عملکرد خوبی برای ویلاها دارند. در هنگام انتخاب کفپوش به شما پیشنهاد می‌شود از موارد جامد آن استفاده کنید و دوباره آن‌ها را به صورت هوشمندانه اصلاح کنید‌. از آنجایی که نحوه‌ی تشخیص این نوع طراحی‌ها قابل تشخیص نیست، ممکن است در  فضاهایی مانند حمام و آشپزخانه به دلیل رطوبت زیاد عملکرد بهتری داشته باشد. از دیگر مزیت‌هایی که برای این نوع چوب می‌توان گفت، هزینه و نصب ارزان‌تر آن خواهد بود.

روکش کاشی برای کفپوش؛ برای استفاده از کاشی شما به هزینه و زمان بیشتری برای نصب آن نیاز دارید، چرا که کاشی بسیار متراکم ایت و به بک زیرسازی خوب نیاز دارد. اما از طرفی کاشی دارای تنوع طرح و دنگی بسیار خوبی می‌باشد و نباید برای نصب‌کننده آن مشکلی داشته باشد. استفاده از کاشی در ویلاهای ساحلی علاوه بر جذابیت ویلا روحی تازه در خانه ایجاد می‌کند.

روکش چوب احیا شده‌؛ کفپوش چوبی از نمونه مصالح ویژه در ساخت ویلاهای ساحلی می‌باشد. اغلب افراد در ویلاهایی که از جنس چوب احیا شده ساخته شده باشد، احساس راحتی می‌کنند. اما به این نکته توجه داشته باشید که جدای از پایداری این نوع چوب، هزینه نصب و نگهداری آن بیشتر خواهد بود و هم‌چنین نگرانی افراد در مورد تاب خوردن چوب در مرور زمان نیز بیشتر است.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

  • بهترین دیوار برای ویلاهای ساحلی‌

در هنگام رنگ کردن دیوارهای ساحلی حتما به شرایط اقلیمی شمال کشور دقت داشته باشید، چرا که رنگ در برابر سن، نمک و آفتاب ممکن است محو و یا دچار ساییدگی شود. بنابراین از بهترین مصالح در رنگ کردن دیوار ویلای ساحلی استفاده کنید. البته لازم است بدانید که رنگ دیوارها ماندگار نخواهند بود.‌

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ‌های روغنی‌؛ در دو دهه گذشته استفاده از رنگ‌های روغنی برای دیوار ویلاهای ساحلی بسیار مرسوم و قابل اعتماد بوده است. اما امروزه لا تعییر در فرمود رنگ‌های روغنی، تمرکز افراد بر روی رنگ‌های اکریلیک بیشتر شده است. اینکه رنگ‌های بیرونی ماندگار نخواهند بود امری اجتناب‌‌ناپدیر است. به این ترتیب باید از رنگی استفاده شود که در برابر رطوبت و آفتاب همیشگی ساحل دریا تغییر رنگ ندهد و از بین نرود. سرمایه‌گذاری برای انتخاب رنگ اکرلیک کیفیت و ماندگاری رنگ بیرونی ویلای ساحلی را بالا می‌برد.

آماده‌سازی ویلا؛ در ابتدا لازم است تا از چسبندگی رنگ به قسمت بیرونی ویلا مطمئن شوید. از آنجایی که دیوار ویلای ساحلی با یک لایه نمکی پوشانده شده است، باید طبق مراحل زیر اقدام کنید. به این ترتیب کافی است آب گرم، سفید‌کننده و با یک فنجان تری سدیم فسفات ترکیب کنید. بعد از آن یک لایه از این مواد را بر سطح چوب بزنید تا علاوه بر صاف شدن هر نقصی مانند  مهر و موم با رنگ شدگی که از قبل دارد، برطرف شود.

ماندگاری؛ در این بخش نکته‌‌ی مهمی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد آن این است که، رنگی که قرار است به عنوان رنگ سطحی زده شود، به اندازه رنگ اصلی مهم باشد. اگر چوب از گزینه‌های شما برای انتخاب بیرون ویلا می‌باشد، بهتر است از چوب سرو که مقاومت خوبی در برابر آب و هوا دارد و رنگ را بهتر از چوب کاج نگه می‌دارد، استفاده کنید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال با بهترین مصالح

 


 

قیمت خرید ویلا شمال به صورت مبله‌


 

 

 

مناسب‌ترین مصالح برای بام ویلاهای ساحلی‌‌‌

مصالح مورد نیاز برای ساخت بام، یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید ویلا شمال و هم‌چنین ساخت ویلا باید مورد توجه قرار بگیرد. موارد مختلفی برای ساخت بام ویلاهای ساحلی وجود دارد که در زیر به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

سرو قرمز غربی‌؛ محبوبیت این مدل بام بیشتر در امتداد دریای شرقی است به طوری که کمتر با دوام و زیبایی که دارد، در کالیفرنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتما در انتخاب مناسب‌ترین بام دقت کنید. هم‌چنین این مدل مانع از رشد کپک می‌شود.

تخته سنگ‌؛ تخته سنگ‌ها از نمونه بام‌هایی هستند که علاوه بر زرق و برق‌دار بودن سنگین و گران نیز هستند. بنابراین حتما در انجام فرایند ساخت بام این موارد را در نظر داشته باشید.

فلز‌؛استفاده از بام فلزی دارای مزیت‌هایی است. به طوری که علاوه ماندگاری بالا، کم مصرف نیز هست، چرا که سبب منعکس شدن آفتاب می‌شود. اما استفاده از بام فلزی ممکن است ویلای شما از نظر بصری جلوه‌ی خاصی نداشته باشد.

کاشی سفالی‌؛این نمونه بام از محبوبیت بالایی برای سازندگان ویلاهای ساحلی برخوردار است. دوام بالا، کم هزینه و کم مصرف بودن، از مزایای آن می‌باشد. بام مدل کاشی سفالی را می‌توانید در خانه‌های ایتالیایی، مدیترانه‌ای و اسپانیایی مشاهده کنید. هم‌چنین ترک خوردن یکی از معایب این مدل بام است که آن را می‌توانید با جایگزین دیگری برطرف کنید.

 

نتیجه‌گیری بهترین مصالح ساخت ویلا در هنگام خرید ویلا شمال‌

اگر شما نیز قصد خرید یا فروش ویلا شمال را دارید و حتی قصد ساخت ویلای ساحلی دارید، حتما به مصالح به کار رفته در ویلا و تهیه مصالح ساختمانی توجه ویژه داشته باشید.شما با توجه به آفتاب شدید، هوای شرجی و دریا باید در انتخاب مصالح ساختمانی دقت و اطالاعات بیشتری داشته باشید. هم‌چنین با مشورت افراد با تجربه می‌توانید بهترین مصالح را خریداری کنید. برای برخورداری از ویلایی باکیفیت می‌توانید با سرمایه‌ای که در اختیار دارید الگوی مورد نظر خود از ویلای ساحلی را بسازید.