همه ی ما از منحصر به فرد بودن شمال کشور با خبر هستیم، شمال کشور دارای موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوای فوق العاده می باشد، از این سوی ویلاهای متفاوتی در سبک های متفاوت در شمال با بهترین متریال ساخته شده اند، با ما همراه باشید تا در این مقاله اطلاعات خود را درباره انواع دسته بندی ویلاهای شمال، کامل کنید.

 

انواع ویلا در شمال

هر منطقه ایی در شمال، دارای ویژگی های خاص می باشد، و علایق و تقاضای مردم، باعث ایجاد انواع مختلف ویلا  در شمال شده است، این تقسیم بندی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، و به صورت زیر تقسیم بندی شده اند؛

 

  • ویلا شهرکی

شهرک، در واقع یک محیط محدود می باشد، که با ویلاهای متعدد در طراحی یکسان با بهترین امکانات و... تشکیل می شود، شهرک های ویلایی عموما حالتی نیمه خصوصی دارند، باید بدانید که ویلاهای شهرکی می‌ تواند ویلا ساحلی یا ویلا جنگلی و گاهی حتی ویلا کوهستانی باشند، یکی از ویژگی های عالی ویلاهای شهرکی، امنیت بسیار بالای آن می باشد، لازم به ذکر می باشد، این ویلاها دارای نگهبان و حراست می باشند و هر گونه رفت و آمدی با نظارت حراست شهرک صورت می گیرد، در واقع از ورود و خروج افراد در شهرک جلوگیری می شود، ویلاهای شهرکی از امنیت بالایی برخوردار می باشد، همچنین ویلاهای شهرکی از امکانات عالی برخوردار می باشد.

 

 ویلا شهرکی در شمال

 

  • ویلا مستقل

ویلا مستقل، نیز می تواند یک ویلا ساحلی، و یا یک ویلای جنگلی یا حتی یک ویلای کوهستانی باشد، ویلاهای مستقل اکثر در حومه ی شهر به صورت شخصی، ساخته می شوند، ویلاهای مستقل به دلیل آنکه به صورت شخصی ساخته می شوند، از مصالح با کیفیت و مرغوب برای ساخت آن بکار گرفته می شود، لازم به ذکر می باشد، که این دسته از ویلاها شامل سازه و خانه های ویلایی می باشند، و متراژ اغلب این ویلاها بسیار بالا و عالی می باشد، یکی از علل استقبال از خرید ویلا مستقل، قرار داشتن در محیط آزاد و پر از آرامش می باشد.

 

  • ویلا کلنگی

ویلاهای کلنگی از متراژ و اندازه‌ های بزرگتر زیربنا و زمین، برخوردار می باشد، و باید بدانید که ویلاهای کلنگی، جزو بافت قدیمی محسوب می‌ شود، و طبق فناوری‌ های قدیمی و مصالح ساختمانی بسیار قدیمی و با طرح های سنتی این ویلاهای کلنگی تشکیل می شود، قیمت ویلاهای کلنگی بسیار مناسب تر از دیگر سازه ها می باشد، یکی از راهکارهای که می توانید بعد از خرید ویلا کلنگی در شمال انجام دهید، این است بعد از خرید، می توانید با همکاری پیمان کاران و کارشناسان اقدام به بازسازی ویلای مورد نظر نمایید، و از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید.

 

انواع ویلا در شمال

 

  • ویلا جنگلی

ویلاهای جنگلی در نزدیکی و یا محور خط جنگلی ساخته می شود، که ویو اکثر چنین ویلاهایی جنگل و فضای سبز می باشد، شهرهای چمستان، نور و آمل و... جزو شهرهای جنگلی استان مازندران محسوب می شود، در واقع قسمت عظیمی از مساحت استان مازندران پوشش جنگلی دارد، ویلاهایی که به عنوان پلاک اول جنگل شناخته می شوند، فاصله بسیار کمی با جنگل دارد، و از قیمت بالایی برخوردار می باشد، اغلب افرادی که به محیط جنگلی و فضای سرسبز علاقمند هستند، و نیز اگر به دنبال آرامش با خرید ویلا در شمال هستید، ویلا جنگلی انتخاب مناسبی می باشد.

 

  • ویلا کوهستانی

ویلا های کوهستانی در شمال، همانطور که از نامش پیداست، در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای ساخته می شوند، منطقه ی کوهستانی دارای تابستان های خشک و زمستان های فوق العاده سرد می باشد، ویلا های کوهستانی در شمال همان طور که گفته شد، در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای ساخته می شوند و دسترسی به امکانات شهری و رفاهی در این مناطق کم می باشد، و از معایب ویلاهای کوهستانی، بحث امنیت آن می باشد، که متاسفانه مناطق کوهستانی امنیت بسیار پایینی دارند، البته از مزایای مهم ویلاهای کوهستانی، قیمت پایین و مناسب آن ها می باشد، از این سوی افرادی که به دنبال محیطی کوهپایه ای هستند، ویلاهای کوهستانی را در الویت قرار می دهند.

 

انواع ویلا در شمال

 

  • ویلا ساحلی

شهرهای مانند؛ محمودآباد، نور، نوشهر، رویان، بابلسر و.... جزو شهرهای ساحلی استان مازندران می باشند، دریا و ساحل دارای طرفداران بسیار می باشد، از این سوی افرادی که به دریا و ساحل علاقمند هستند، ویلاهای ساحلی بهترین گزینه برای خرید محسوب می شود، ویلاهای ساحلی به دلیل داشتن متقاضی بسیار، به صورت مدرن و با امکانات عالی ساخته شده اند، اغلب ویلاها دارای استخر و روف گاردن و... می باشد، همچنین چشم انداز های بی نظیر و زیبا و دسترسی آسان به دریا و داشتن ویلا در فاصله چند قدمی با دریا و دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و تفریحی و...  از ویژگی های مثبت یک ویلای ساحلی است، از مهم‌ ترین ویژگی‌ های ویلاهای ساحلی، قیمت بالای آن نسبت به ویلاهای جنگلی و ویلاهای کوهستانی می باشد، مناطق ساحلی از رطوبت بسیار بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل، وسایل های داخل ویلا، در معرض نم گرفتگی قرار دارند، بنابراین ویلاهای شمال به صورت عایق ساخته می شوند، که در برابر رطوبت مقاوم می باشد.

 

  • ویلا باغ

شمال کشور به دلیل موقعیت عالی دارای آب و هوای فوق العاده می باشد، داشتن محوطه ی سرسبز بی شک حس بینظیری را به ارمغان می آورد، ویلا باغ، یکی از پرطرفدارترین نوع ویلا در شمال می باشد، لازم به ذکر می باشد، ویلا باغ به ملکی گفته می شود، که از یک باغ بزرگ با انواع درختان و فضای سبز به همراه یک ساختمان مسکونی با انواع امکانات رفاهی دیگر برخوردار می باشد، اغلب ویلا باغ ها دارای متراژ زمین بسیار وسیع می باشند، که با درختان و گیاهان سرسبز و آلاچیق، استخر و.... دیزاین می شود.

 

انواع ویلا در شمال

 

 


 

انواع سبک ویلا و نوع سازه در شمال وجود دارد، ویلاهای موجود در شمال، دارای امکانات بینظیر اعم از؛ اسناد و مدارک رسمی، شرایط فروش، موقعیت جغرافیای عالی، سرمایه گذاری همراه با سود بسیار و.... می باشد، کافیست شما قبل از خرید، نوع خواسته ی خود را مشخص کنید، از این سوی می توانید به مشاورین مجرب بورس ویلا که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید، تا شما عزیزان را در خرید ویلا در شمال راهنمایی کنند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه بورس ویلا به بخش تماس با ما مراجعه کنید.