شیشه، به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و متنوع‌ ترین متریال شناخته شده در صنعت ساختمان‌ سازی می باشد، همچنین با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان‌ سازی، از المان های بسیاری برای ساخت ویلا بکار گرفته می شود، در ادامه این مقاله قصد داریم، درباره ی استفاده از شیشه، در ساخت ویلا، به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

استفاده از شیشه در ساخت ویلاهای شمال؛ مزایا و معایب ویلاهای شیشه ای

 

امروزه از شیشه ها در سایز های متفاوت، رنگ و طراحی متفاوت و... برای طراحی ویلاهای شمال استفاده می‌ شود، یکی از دلایل استفاده از شیشه برای طراحی ویلا، بهره مندی از چشم انداز زیبای پیرامون اطراف و طبیعت زیبای شمال می باشد، در واقع استفاده از شیشه در فضای داخلی ویلا، یک ایده خلاقانه در طراحی ویلا محسوب می شود، بدین ترتیب می توان بیان داشت، امروزه استفاده از شیشه برای طراحی نمای ویلاهای مدرن در شمال و برای تماشای مناظر طبیعی، و زیبا شدن نمای ساختمان و... مورد توجه اکثر سازندگان و متقاضیان خرید ویلا در شمال قرار گرفته است. 

 

 

مزایای استفاده از شیشه در ویلا سازی

 

  •  شفافیت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی 
  • ظاهر زیبا و جذاب
  • مقاوم در برابر اشعه uv
  •  قابلیت شکل‌ پذیری و قالب‌ گیری آسان
  • مقاوم در برابر حرارت و...

موارد ذکر شده در متن فوق، جزئی از مزایای شیشه در طراحی ویلا می باشد، در واقع، شیشه بهترین متریال برای عبور نور و ایجاد فضایی روشن در بخش داخلی ویلا می‌ باشد، از این سوی می توان بیان داشت، با عبور راحت نور از شیشه، نمای شیشه ای یکی از المان هایی برای صرفه جویی انرژی محسوب می شود، همچنین پارتیشن‌ های شیشه‌ ای نقش مهمی در بزرگ نشان دادن فضای داخلی ویلا دارد، از این سوی، اغلب برای ویلاهای مدرن و کوچک، از پارتیشن و شیشه ها برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن و در فضای داخلی ویلا استفاده می کنند، متریال شیشه در برابر آب، گرما و حرارت و نیز در برابر اشعه UV و در مقابل وزش باد، تابش خورشید و باران آسیب ناپذیر است و زنگ ‌نمی‌ زند، موارد ذکر شده، نشان دهنده مقاومت بالای متریال شیشه می باشد، یکی از مهم‌‌ ترین مزایای استفاده از شیشه در ساخت ویلاهای مدرن و جدید این است که می‌ توانید آن را در طیف وسیعی از رنگ‌ ها و در اشکال گوناگون برای المان‌ ها و اجزای مختلف بخش داخلی و نمای بیرونی، به دلخواه انتخاب کنید، و در هر بخشی که لازم است آن را مورد استفاده قرار دهید، از این سوی باید بیان داشت که، متریال شیشه در زیبا سازی ساختمان نقش مهمی بر عهده دارد.

 

استفاده از شیشه در ساخت ویلاهای شمال؛ مزایا و معایب ویلاهای شیشه ای

 

معایب استفاده از شیشه در ویلا سازی

 

  • هزینه بالا
  • شکنندگی شیشه‌ های معمولی
  • انتقال گرما
  • نیاز به تمیز کردن مدام
  • ایجاد فضای گرم و تابندگی خیره کننده
  • و...

شیشه های معمولی در واقع مقاومت بالایی در برابر زلزله، محلول قلیایی و.... ندارند، بنابراین در صورتی که بخواهید از شیشه‌ های معمولی در صنعت ساختمان‌ سازی استفاده کنید، لازم است آنها را به صورت تقویت شده و ایمن در قسمت‌ های مختلف ساختمان، مورد استفاده قرار دهید، و انجام چنین کاری نیاز به هزینه ی بالایی دارد، استفاده از شیشه‌ های معمولی در نمای ساختمان موجب جذب گرما می شود، که انتقال گرما یکی از بزرگترین معایب استفاده از شیشه در ویلا سازی محسوب می شود، همانطور که می دانید در مناطق شمال کشور، رطوبت زیاد است، بنابراین بارش باران و ذرات گرد و غبار و.. موجب کاهش زیبایی نما می شود، از این روی نیاز است که شیشه‌ ها به صورت مدام تمیز شوند.

 

در متن فوق، یکی سری از مزایا و معایب استفاده از متریال شیشه، ذکر شده است، حال که با مزایا و معایب استفاده از شیشه در ساخت ویلاهای مدرن آشنا شدید، به راحتی می توانید از شیشه برای طراحی داخلی و نمای ساختمان و.... استفاده کنید.

 

اجرای نمای شیشه‌ ای در شمال

 

شیشه از سازه های اصلی، در هر ساختمان، محسوب می شود، و مدل های متفاوتی از شیشه برای نمای ساختمان وجود دارد، هر یک این مدل ها در نحوه اجرا، قیمت، کیفیت و.... با یکدیگر متفاوت می باشد، در ادامه به معرفی انواع نماهای شیشه‌ ای و ویژگی‌ های هر یک می‌ پردازیم. 

 

  • نمای شیشه‌ ای فریم‌ لس

فریم لس، نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال می باشد، و نمای خارجی آن متشکل از شیشه بوده و به صورت دوجداره یا لمینت بر روی آلومینیوم و... اجرا می گردد، نحوه ساخت این نوع نمای شیشه‌ ای، به صورت جدا از قالب و سازه ویلا، اجرا می‌ شود، نصب این نمای شیشه‌ ای به راحتی انجام ‌می‌ شود و مدل شیشه آن قابل تعویض است، همچنین به هنگام نصب، تنها نمای شیشه‌ ای قابل مشاهده است، از مزایای نمای شیشه ای فریم لس، می توان به عایق مناسبی برای صدای خارجی، اشاره نمود، و لازم به ذکر می باشد که پرکاربردترین رنگ‌ های این نمای شیشه‌ ای، رنگ آبی یا سرمه‌ ای می باشد.

 

  • نمای شیشه‌ ای اسپایدر

 یکی از محبوب‌ ترین نماهای شیشه‌ ای، نمای شیشه‌ ای اسپایدر یا نمای اسپایدر گلس می باشد، برای نصب و اتصالات آن از یک‌ سری اتصالات فلزی استفاده می‌ شود، نمای اسپایدر، نسبت به انواع نماهای شیشه‌ ای دیگر، تنوع ساخت بالایی دارد، در واقع ترکیب اتصالات فلزی با نمای شیشه‌ ای، ظاهری جذاب و متنوع را در ویلاهای مدرن ایجاد می‌ کند، اغلب از نمای شیشه ای اسپایدر، برای ویلاهایی که در منطقه ی مرطوب شمال و در مناطق کوهستانی ساخته می شوند، استفاده می شود.

 

  • نمای شیشه‌ ای کرتین‌ وال

نمای شیشه ای کرتین وال، شباهت زیادی با نمای شیشه‌ ای اسپایدر دارد، اما از لحاظ زیبایی و ظاهری، نمای کرتین وال جذاب‌ تر است، نمای کرتین وال در مقایسه با سایر نماهای شیشه‌ ای، دارای مقاومت بالایی در برابر آب باران و برف و... می باشد.

 

استفاده از شیشه در ساخت ویلاهای شمال؛ مزایا و معایب ویلاهای شیشه ای

 

صحبت پایانی

در حال حاضر استفاده از شیشه، برای ساخت انواع ساختمان‌ های مدرن رواج یافته است، در واقع شیشه به عنوان یکی از متریال پرکاربرد برای ساخت ویلاهای شمال، مورد توجه اکثر سازندگان قرار گرفته است، در متن فوق به یک سری از مزایا و معایب استفاده از شیشه در طراحی ویلا پرداختیم، امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد، مشاورین بورس ویلا آماده خدمت رسانی به شما در هر زمینه ای اعم از؛ خرید ویلا در شمال، خرید زمین در شمال، خرید ویلا اقساطی و.... می باشند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی بورس ویلا، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.