همه مان می دانیم، بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، در سال اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی  شده است و افراد زیادی در این بین سرمایه خود را از دست داده‌اند. به عنوان مثال راحت‌ترین و ایمن‌ترین کاری که در گذشته می‌توانستید انجام دهید، قرار دادن پول و سرمایه‌تان در بانک بود. در این صورت هر ماه سود حاصل از پولتان از طرف بانک به حساب شما واریز می‌شد. از طرفی مطمئن بودید که سرمایه‌تان امن است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را بدون کم و کاست بردارید؛ اما در سال‌های اخیر خصوصا سال1399 مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و نه تنها بانک‌ها به عنوان یک بنگاه امین نبوده بلکه برخی از موسسات ضربه‌های مالی زیادی به مشتریان خود وارد کردند. همچنین بانک‌های معتبر نیز سود بانکی حاصل از سپرده‌ها را به مراتب کاهش دادند و در حال حاضر کمتر کسی به سراغ سپرده‌گذاری سرمایه خود در بانک می‌رود. از سمت دیگر، به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت بنزین و همچنین افزایش شاخص بازار سرمایه و با نوسانات فراوان نرخ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد و ریزش‌های مکرر بورس، و کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن شهرهایی بزرگی چون تهران،  بسیاری از مردم تصمیم به سرمایه‌گذاری با خرید ویلا یا خرید زمین در شمال کشور گرفتند.

خرید زمین یا خرید ویلا از روش‌های سرمایه گذاری است، که در تمام دوران توانسته است به خوبی رشد کند و حتی در بدترین شرایط نیز سرمایه فرد تغییر چندانی را به خود نمی‌بیند؛ اما در این بازار نیز باید حرفه‌ای عمل کرد، و نکات سرمایه‌گذاری در ملک را هم باید در نظر داشته باشید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید.

 سرمایه گذاری

بیشتر بخوانید: مکان های گردشگری چمستان

 

 

زمین‌ های سرسبز و خوش آب‌ و هوای شهرهای استان مازندران، علاوه بر طبیعت بی نظیر خود، از لحاظ سرمایه‌گذاری نیز یک گزینه مناسب به نظر می‌ رسند. در سال‌ های اخیر، به دلیل کاهش ارزش ریالی کشور، قیمت زمین و املاک به صورت انفجاری افزایش یافت! در نتیجه بسیاری از مردم به جای پس‌ انداز پول نقد در بانک‌ ها، اقدام به خرید زمین کردند.

زمین های موجود در شمال اعم از کشاورزی، مسکونی و... در بیشتر مواقع، اگر به صورت اصولی خریداری شوند؛ از چندین لحاظ برای صاحب زمین پر سود خواهند بود. زیرا این زمین ها معمولا مورد کشت محصولاتی مانند مرکبات یا سبزیجات، قرار می گیرند که پرسود و پر تقاضا می باشند. همچنین، اگر زمین کشاورزی در منطقه ای واقع شده باشد که آن منطقه رشد و ترقی یابد، قیمت کلی زمین نیز با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد.

 سرمایه گذاری

بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

 

 

ویژگی ها و مزیت های سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال

افزایش ارزش مادی زمین یکی از مزایای این نوع سرمایه گذاری می باشد. عموما حتی در شرایط ثبات قیمت مسکن نیز، زمین‌ ها و ویلاهای شهرهای شمالی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. به همین دلیل با خرید ویلا و یا زمین در مناطق مستعد رشد قیمت شمال کشور، می‌توانید از ارزش دارایی‌ های خود محافظت کنید.

حق مالکیت مستقیم یکی دیگر از مزایای خرید زمین در شمال است. زیرا در این نوع معامله مشتریان برای خرید یک زمین، پول نقد را به فروشنده ارائه می‌دهند و در مقابل، زمین مناسب را تحت تملک خود در می‌آورند. این کار باعث ایجاد یک آرامش خاطر در ذهن خریدار خواهد شد. زمین مستقل در شمال کشور، یک دارایی ملموس است که هیچگاه حق مالکیت آن از بین‌ نمی‌رود. از طرف دیگر اگر بخواهیم از جنبه سرمایه‌ گذاری یا دارایی مالی به این قضیه نگاه کنیم می‌توان گفت حق مالکیت مستقیم زمین می‌تواند یک سند معتبر باشد تا مالک زمین بتواند با استفاده از آن وام بانکی دریافت کنند.

مزیت (هزینه های کمتر، نگهداری کمتر) همیشه برای این نوع سرمایه گذاری برقرار است. خرید زمین در شمال به نگهداری کمتری نیاز دارد. زمین‌ های خالی که هنوز هیچ استفاده تجاری و کاربردی از آن‌ها نشده است از نظر بازرسی یا هزینه‌های جانبی، بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین مالک زمین، نگرانی‌های مربوط به پرداخت آب و برق، لوله‌ کشی‌ ها و خدمات شهرداری را ندارند. در حقیقت، این مسائل برای زمین‌ هایی که هنوز استفاده نشده‌ اند اجرا نمی‌شود، بنابراین احتمال خرابکاری کمتری نیز از سوی افراد متفرقه در زمینه وجود دارد.

همچنین زمین‌ های بایر و خالی شهرهای شمالی از لحاظ هزینه نسبت به زمین‌ های ویلایی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هستند. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال کشور را دارید، می‌ توانید با خرید یک زمین خالی و ساخت ویلا بر روی آن، سرمایه خود را چند برابر کنید. در صورتی که سرمایه شما برای ساخت یک ویلا کافی نیست، برای تأمین هزینه‌ های آن می‌ توانید از سرمایه‌ گذاران کمک گرفته و پس از فروش زمین، هزینه به دست آمده از فروش زمین را با درصدهای از پیش تعیین شده، با یکدیگر تقسیم کنید. با ادامه این روند قادر خواهید بود تا در مدت کوتاهی، سرمایه خود را چند برابر کنید.

 زمین

بیشتر بخوانید: آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین

 

 

نحوه سرمایه‌گذاری با خرید زمین در شمال

خرید زمین با کاربری تجاری

خرید زمین با کاربری مسکونی

خرید زمین با متراژ بالا برای ساخت شهرک‌های ویلایی

خرید زمین متراژ بالا با کاربری کشاورزی و زراعی

خرید زمین با متراژ بالا برای راه‌اندازی باغ میوه (انواع میوه در این پروژه قابل پرورش هستند؛ با توجه به موقعیت جغرافیایی زمین می‌توان باغ مناسب مانند باغ کیوی، پرتقال و...  را راه‌اندازی کرد)

خرید زمین متراژ بالا برای پروژه‌های تفریحی و گردشگری

خرید زمین با متراژ بالا برای کسب و کارهای حوزه پرورش دام و طیور

خرید زمین متراژ بالا در شمال برای پروژه‌های صنعتی، ساخت و ساز کارخانه و کارخانه‌های تولیدی

 زمین

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور