یکی از دسته بندی های ویلا در شمال از نظر موقعیت جغرافیایی می باشد که به سه دسته زیر تقسیم می شود:

  1. ویلا ساحلی
  2. ویلا جنگلی
  3. ویلا کوهستانی

ویلا

بیشتر بخوانید: آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

 

ویلا ساحلی

ویلا ساحلی به ویلایی در شمال می گویند که کنار خط ساحلی و با فاصله ی اندک از دریا ساخته می شود. از مزایای ویلا ساحلی می توان به ویو چشم انداز مستقیم به دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده های اصلی و امکانات رفاهی و تفریحی شهری، و دسترسی آسان به ویلای خودتان حتی در فصل زمستان اشاره کرد.

زمین های ساحلی شمال در اکثر مناطق بسیار محدود می باشد، بخاطر همین همیشه ارزش زمین و ویلاهایی که در مناطق ساحلی مخصوصا رو به ساحل، بالا می باشد و همیشه قیمت آن رو به افزایش است. تقریبا با معاملات ملکی که در سال های اخیر انجام شده، می توان گفت غیر ممکن است شما یک ملک ساحلی دست اول بخرید! ( منظور از دست اول ، تعداد مالکین ذکر شده در سند ملک است)

پس با این توصیفات، خرید ویلا ساحلی همیشه با ارزش و تصمیم عاقلانه و منطقی است. به همین دلیل در هنگام فروش می توانید به راحتی برای آن مشتری پیدا کنید. به عبارتی در مقایسه با ویلا در موقعیت های جغرافیایی جنگلی و کوهستانی، این ویلاها زودتر به نقدینگی تبدیل می شود.

      مزایای خرید ویلا ساحلی در شمال

 یکی از مزیت های مهم ویلا ساحلی این است، که چون اکثرا در داخل شهر یا نزدیک به شهر قرار گرفته اند به امکانات رفاهی و خدمات شهری نزدیک هستند و لازم نیست برای تهیه نیازها و احتیاجات خود مسافت طولانی را طی کنید. همچنین به علت نزدیک بودن به جاده اصلی، باعث می شود در تمام فصل های سال حتی در پاییز و زمستان نیز به راحتی به ویلای خود دسترسی داشته باشید.

اگر صاحب یک  ویلا ساحلی در شمال باشید، علاوه بر اینکه همیشه می توانید به ساحل دسترسی داشته باشید، به علت داشتن موقعیت خوب در شهری که در آن واقع شده است؛ هر زمان که بخواهید می توانید به مکان های دیدنی و گردشگری آن شهر یا اطراف آن رفته و خاطرات خوبی را برای خود بسازید.

ویلا ساحلی

بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

 

ویلا جنگلی

ویلاهای جنگلی در شمال کشور به ویلاهایی گفته می شود، که در کوهپایه‌ها قرار گرفته‌اند و دارای منظره جنگل و رودخانه هستند. این ویلاها معمولا در فاصله چند کیلومتری با شهر یا در شهرهای جنگلی مانند چمستان، نور و... قرار گرفته اند. این نوع از ویلاها فوق العاده دلنشین هستند، شما با خرید یک ویلا جنگلی در شمال می توانید به یک محیط آرام و به دور از تنش، دسترسی داشته باشید و حتی برای مدتی کوتاه در محیطی کاملا متفاوت زندگی کرده و تجربیات لذت بخشی را کسب کنید.

 ویلاهای جنگلی هوایی مطبوع و صدای طبیعت بکر و جنگلی را برایتان به ارمغان می‌آورد. پس زندگی در یک ویلای جنگلی می‌تواند بسیار آرامش‌بخش و جالب باشد. ویلاهای جنگلی اغلب در فاصله دورتر از ساحل در زمین های کشاورزی، باغات، مرتع، زمین ها جلگه ای و جنگلی ساخته می شوند. این زمین های جنگلی در داخل بافت مسکونی قرار دارند و برای ساخت و ساز هیچ مشکلی ندارند و خریدار می تواند به راحتی جواز ساخت و پروانه ساخت بگیرد. ویلای جنگلی در شمال دارای چشم انداز بسیار عالی به جنگل و مناظر و طبیعت سرسبز اطراف آن دارد و همچنین قیمت آن نسبت به ویلاهای ساحلی مناسب تر می باشد.

 

    مزایای خرید ویلا جنگلی در شمال

 

  • ویلا های جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی قیمت بسیار مناسبی دارند و شما می توانید با توجه به بودجه خود ویلاهای جنگلی با قیمت های مختلف پیدا کنید.
  •  مناطق جنگلی به نسبت منطقه های ساحلی از رطوبت کمتری برخوردارند، یعنی اینکه شرجی بودن مناطق ساحلی از منطقه های جنگلی بیشتر است و به همین علت افرادی که بنا بر دلایلی شرجی بودن آزارشان می دهد، بهتر است ویلاهای جنگلی را اولویت قرار دهند. زیرا؛ رطوبت بسیار زیاد ساحل و شرجی بودن مناطق ساحلی موجب اذیت و حس نارضایتی در بعضی افراد می شود.
  • از آنجائیکه اراضی قابل ساخت مناطق جنگلی شمال کشور بسیار زیاد می باشد، در جستجوی خرید ویلا جنگلی به انواع ویلاها با تنوع بسیار زیاد در متراژ و امکانات آن برخورد می کنید.
  • در ویلا جنگلی شما از شلوغی و سروصدا به دور می باشید. و این مسئله برای افرادی که به دنبال آرامش می باشند، بسیار پراهمیت می باشد.

 ویلا جنگلی

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

 

 

ویلا کوهستانی

در صورتیکه عاشق محیط های محلی و کوهنوردی در کوهستان های معمولا جنگلی شمال هستید، ویلاهای کوهستانی گزینه مناسبی است. البته در بیشتر مواقع دسترسی های ویلاهای کوهستانی محدود هست و مسیرهای آن در پاییز و زمستان معمولا مسدود می شود. مگر اینکه ویلاهای کوهستانی نزدیک به شهر مانند رامسر که به دلیل ارتفاع کم و ساکنین محلی که همیشگی که در کوهستان سکنی دارند، جاده ها کمتر مسدود می شوند را انتخاب کنید.

 ویلا کوهستانی

بیشتر بخوانید: آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین

 

 


 

برای خرید ویلا جنگلی، ویلا ساحلی، ویلا کوهستانی در شمال قطعا به تنهایی و بدون راهنما، مخصوصا برای کسانی که در این زمینه تجربه ندارند؛ کار دشواری است و نیاز دارند با افرادی کاربلد که در این زمینه تخصص و مهارت دارند همراه شوند. مشاوران املاک معتبر  و با تجربه به علت شناخت و تسلطی که نسبت به مناطق مختلف شمال دارند، و با داشتن اطلاعاتی در این زمینه، می توانند در این راه به شما کمک رسانی کنند و در مسیر درستی شما را هدایت کنند! تا بتوانید یک ویلای جنگلی مناسب در شمال معامله کنید.

 اما خاطرنشان می کنیم، حتما به این موضوع اهمیت دهید، که افراد و مشاورانی در کنار خود داشته باشید تا مطابق با خواسته شما عمل می کنند! و فقط در اینگونه معاملات فقط به فکر منفعت و سود خود نباشند و شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند و با توجه به معیارها و سلیقه شما گزینه های مناسبی برای خرید ویلا در مازندران به شما معرفی می کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر به طور جدی تصمیم گرفته اید که اقدام به خرید ویلا جنگلی کنید؛ حتما با مشاورین املاک مورد اعتماد و با تجربه بورس ویلا همراه شوید و این مسیر را در کنار آنان طی کنید تا در پایان به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.