خرید ویلا شمال و مجوز ساخت استخر در آن

شنا و آب‌تنی از نمونه تفریحات سالم در بین افراد چه کودکان و چه سالمندان می‌باشد که در هنگام سفر به شمال کشور  در کنار دریا از آن بهره‌مند می‌شوند. برخی از افراد نیز تمایلی به استخرهای عمومی ندارند که در این صورت اقدام به خرید ویلا شمال و ساخت استخر در ویلا می‌کنند. آیا برای ساخت استخر در ویلا به مجوز نیاز است؟

 

اهمیت استخر در ویلا‌

یکی از گزینه‌هایی که افراد برای گردش و تفریح و اقامت مورد استقبال بسیار قرار گرفته است، وجود ویلاها در شمال کشور می‌باشد. هم‌چنین ساخت استخر در ویلا به صورت سرپوشیده و روباز این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا در استخر خصوصی خود از لذت شنا و تفریح در ویلا برخوردار شوند. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا ساخت استخر در ویلا نیاز به مجوز دارد یا خیر؟ چنین سوالی در وهله‌ی اول برای افرادی که قصد دارند تا در ویلای شخصی خود استخر بسازند، ایجاد می‌شود. بنابراین ما قصد داریم تا در این مقاله پاسخ مناسبی به این سوال دهیم.

 


 

قیمت خرید ویلا شمال به صورت مبله‌


 

 

 

اخذ مجوز لازم برای ساخت استخر‌

به طور کلی اگر بخواهیم جواب صریحی به اینکه آیا برای خرید و فروش ویلا شمال و حتی ساخت استخر در آن باید مجوز دریافت کنیم، پاسخ مثبت است. چرا که لازم است مجوز لازم برای ساخت استخر در ویلا با توجه به شهر مورد نظر به شهرداری آن مراجعه کنید. برای ساخت استخرهای عمومی باید مجوز ساخت از سازمان تربیت بدنی استان محل مربوطه گرفته شود، اما برای ساخت استخرهای عمومی لازم است تا از شهرداری شهری که ویلا در آن واقع است مجوز دریافت شود.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال


 

خرید خانه روستایی ارزان قیمت در شمال


 

برای آسان شدن مراحل ساخت استخر در ویلا، می‌توانید بعد از خرید ویلا شمال با شرکت‌های پیمانکاری برای ساخت استخر در ویلا مشاوره و همکاری بگیرید. راهنمایی از چنین شرکت‌هایی سبب می‌شود تا کارشناس متخصص آن‌ها مشاوره کاملی از مراحل اخذ مجوز ساخت استخر را در اختیار شما قرار دهند تا به این ترتیب شما بتوانید مراحل دریافت مجوز را به راحتی پشت سر بگذارید.

 

ملزومات مهم جهت اخذ مجوز ساخت استخر‌

برای گرفتن مجوز لازم است تا اسناد و مدارک لازم را به شهرداری محل مورد نظر ارائه دهید. در ابتدا لازم است تا طرح توجیهی و نقشه ساخت استخر را با خود به همراه داشته باشید‌.‌ ارائه طرح توجیهی و نقشه استخر به شما در گرفتن مجوز کمک شایانی می‌کند؛ چرا که اگر این طرح مورد تایید مسئول شهرداری باشد و طرح و نقشه استخر مطابق با دستورالعمل‌های آیین مقرراتی استخر عمومی صورت گرفته باشد، تایید و تصویب آن راحت‌تر پیش می‌رود. این نکته را در نظر داشته باشید که تعیین موقعیت احداث استخر در زمینه طراحی نقشه را به درستی تعیین کنید. به طور کلی بهتر است تا بهترین مکان و نقشه را برای احداث استخر در نظر بگیرید، چرا که بعد از اخذ مجوز ساخت دیگر امکان تغییر و حتی پشیمان شدن آن امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

با توجه به اینکه استخرهای روباز در محوطه‌ی بیرونی ویلا ساخته می‌شوند باید به مکان ساخت استخر، مسیر تردد پیاده و پارک خودرو دقت کنید تا دچار مشکل و مسدود شدن این راه‌ها نشوید. در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های سنگینی برای شما به همراه داشته باشد. حدالامکان از ساخت استخر در مجاورت گل و گیاهان در حیاط ویلا خودداری کنید. چرا که وجود درختان و گیاهان در اطراف ویلا باعث ایجاد سایه در استخر می‌کند و نور کافی به استخر نمی‌رسد. در این صورت شما برای گرم کردن آب استخر به انرژی بیشتری نیاز دارید. علاوه بر آن ریزش برگ درختان و گیاهان به داخل استخر سبب آلوده شدن آب استخر می‌شود.‌

ساخت استخر بعد از خرید ویلا شمالساخت استخر بعد از خرید ویلا شمال

 

خرید ویلا شمال و مجوز ساخت استخر‌ در آن‌

هم‌چنین از ساخت استخر روباز در بخشی‌هایی از ویلا که دارای وزش مستقیم باد و هم‌چنین در نزدیکی تاسیسات برق ویلا قرار دارد، خودداری کنید. یکی از مسائل مهم و قابل تامل در زمان دریافت مجوز ساخت استخر در ویلا، آن است که مسئول شهرداری مشخص کند که منطقه‌ای که قرار است استخر در آن ساخته شود، آیا ظرفیت احداث استخر خانگی را دارد یا خیر.

در این صورت شرکت‌های پیمانکاری گزینه‌های ایده‌آلی برای تهیه نقشه و محل مناسب احداث استخر در اختیارتان قرار می‌دهند‌. این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند ابعاد، اندازه و حتی محل مناسب ساخت استخر در ویلا را تعیین کنند. هم‌چنین شما می‌توانید کار تهیه و طرح نقشه را به شرکت‌های پیمانکاری بسپارید چرا که با انجام این کارها به صورت حرفه‌ای، دریافت مجوز به راحتی انجام می‌شود.

 

مراحل لازم برای ساخت استخر بعد از دریافت مجوز‌

بعد از آن که موفق به دریافت مجوز ساخت استخر خانگی شدید، لازم است تا ساخت استخر را شروع کنید. هم‌چنین برای احداث استخر در ویلا لازم است تا سه اصل استاندارد را که در زیر به آن اشاره کردیم، مدنظر قرار دهید؛‌

  • ابعاد 3 متر در 1/6 متر
  • ابعاد 4/6 متر در 1/9 متر
  • ابعاد 1/6 در 12 متر

به طور کلی بعد از تایید نقشه استخر و دریافت مجوز ساخت لازم است تا مراحل ساخت استخر خانگی را به ترتیب مراحل زیر انجام دهید.‌

  1. گودبرداری استخر‌
  2. یک‌دست کردن کف استخر و شیب دادن به آن‌
  3. آرماتور‌‌‌بندی کف استخر
  4. لوله‌کشی تاسیسات
  5. سیم‌کشی برق
  6. بتن‌ریزی کف
  7. عایق‌کاری و آب‌بندی دیواره‌ها و کف
  8. نصب کاشی‌ یا سرامیک دیواره‌ها و کف

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال