تفاوت میان قیمت خرید ویلا شمال در روستا و شهر

یکی از دغدغه‌ی برخی از افراد برای سفر به شمال کشور داشتن محلی برای اقامت می‌باشد. هم‌چنین داشتن ویلا این امکان را به مسافران می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به راحتی در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها به شمال کشور سفر کنند و اوقات خوشی را در مناطق خوش آب و هوای ویلا سپری کنند. علاوه بر سفر برخی از افراد در پی آن هستند تا از طریق خرید ویلا شمال سرمایه‌گذاری کنند.

 

در زمان خرید ویلا در شمال کشور چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی عوامل مختلفی وجود دارد که تاثیر به سزایی در میزان قیمت ویلا دارد. هم‌چنین اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که قصد خرید ویلا شمال را دارید، بهتر است بدانید که بهترین فصل خرید ویلا در شمال چه زمانی می‌باشد تا به این ترتیب امتیاز خرید ویلا با مناسب‌ترین قیمت را به دست آورید.

 

  • خرید ویلا شمال در شهر

اینکه بدانید چه فصلی مناسب برای خرید ویلا در شمال می‌باشد یا خیر، لازم است تا شرایط بازار و استقبال کاربران از خرید ویلا را مورد ارزیابی قرار دهید. بنابراین برای آنکه بهترین انتخاب را از خرید ویلا داشته باشید لازم است تا علاوه بر صرف زمان زیاد، گزینه‌های مختلفی از ویلاها را بازدید و بررسی کنید. عمدتا ویلاها در شمال کشور به دو نوع شهری و روستایی تقسیم می‌شوند. ویلاهای شهری همانطور که از نامشان پیدا است در شهر و مرکز شهرهای بزرگ شمال کشور طراحی و ساخته می‌شوند. ساختار و بافت دو ویلای شهری و روستایی دارای تفاوت‌های چشمگیری می‌باشد که همین تفاوت‌ها سبب شده است تا قیمت ویلاها به صورت متغیر باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا میزان تفاوت قیمت بین دو ویلای شهری و روستایی را برایتان شرح دهیم.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 


 قیمت خرید ویلا شمال به صورت مبله‌


 

  • خرید ویلا شمال در روستا

اولین چیزی که در هنگام خرید ویلا در روستا نظر شما را به خود جلب می‌کند، ساختار و بافت متفاوت آن در مقایسه با ویلا در شهر می‌باشد. ساختار ویلاهای روستایی به صورت قدیمی و به دور از طراحی مدرن و کلاسیک می‌باشد. هم‌چنین چوب یکی از مصالح اصلی در ساخت اغلب این نوع ویلاها می‌باشد. ویلاهای روستایی اغلب به صورت یک طبقه ساخته می‌شوند و دارای یک طبقه هستند. موقعیت قرارگیری ویلاهای روستایی در کنار خانه‌های روستایی می‌باشد؛ بنابراین، زیاد به دریا و جنگل نزدیک نمی‌باشد. اگر شما نیز از حال و هوای روستا لذت می‌برید، با خرید ویلای روستایی می‌توانید لحظات خوشی را در آنجا سپری کنید. با توجه به بافت ساده‌ی ویلای روستایی و متراژ آن‌ها عمدتا قیمت آن‌ها چیزی بین 200 تا 500 میلیون است که چنین قیمتی به نسبت ویلاهای ساحلی، جنگلی و شهری بسیار مناسب می‌باشد. اقامت در ویلای روستایی برای افرادی که به شرایط خاص آن علاقه دارند بسیار ایده‌آل می‌باشد. به عنوان مثال؛ هنگام خروج از ویلا ممکن است پای شما در گل و لای فرو برود، بنابراین اگر با چنین شرایط طبیعی مشکلی ندارید می‌توانید در سفرهای مداوم خود اینگونه ویلاها را انتخاب کنید.    

 

خرید ویلا در نقاط مختلف شمال کشور

اغلب در ساخت ویلاهای شهری از مصالح گران‌ قیمت استفاده شده است که در مقایسه با مصالح به کار رفته در ویلاهای روستایی دارای هزینه‌های تمام شده بالایی می‌باشند. بنابراین عمدتا ویلاهایی که در مرکز شهر و مناطق شهری دیگر ساخته می‌شود، علاوه بر آنکه جدید هستند از قیمت بالایی نیز برخوردارند. ویلاهای شهری گزینه‌ی مناسبی برای اجاره دادن به شمار می‌روند. شما برای اجاره می‌توانید انواع مختلفی از ویلای شهری از جمله دو طبقه و دوبلکس را در مناطق مختلف شمال کشور را انتخاب کنید. اکثر ویلاهای شهری در مرکز شهرهای اصلی و هم‌چنین برخی از آن‌ها در نزدیکی دریا واقع شده‌اند به همین علت است که دارای قیمت بیشتری می‌باشند.

خرید ویلا شمال در روستاخرید ویلا شمال در روستا

 

با توجه به موقعیت قرارگیری اینگونه ویلاها در شهر باعث می‌شود تا ویلایی که خریداری می‌کنید دارای امکاناتی نظیر؛ آب، گاز و برق باشد. چنین امکاناتی نیز تاثیر مهمی در گران بودن ویلای شهری دارد به طوری که با توجه به متراژ ویلا قیمتی بین 500 تا 1 میلیارد دارند. بیشتر مسافران برای سفرهای خود به شمال کشور و گذران اوقات فراغت مناطق مختلف شمال را انتخاب می‌کنند. همین امر سبب شده است تا ساخت ویلا در شمال کشور از رونق چشمگیری برخوردار باشد. به این ترتیب تقاضا برای خرید و فروش ویلا شمال روز به روز در حال افزایش است.

 

مناسب‌ترین فصل برای خرید ویلا در شمال‌

این نکته را در نظر داشته باشید که همه‌ی زمین‌های شمال کشور مناسب برای ساخت ویلا نمی‌باشند با این حال نیز خرید ویلا شمال و زمین در برخی از مناطق شمال کشور که مناسب ساخت ویلا نیست، به سختی صورت می‌گیرد. امروزه ویلاهای فراوانی در مناطقی که بسیار پرطرفدار هستند؛ وجود دارد و شاید هیچ زمینی برای ساخت و ساز ویلا در دسترس نباشد، بنابراین اگر شما نیز قصد خرید ویلا در چنین مناطقی را دارید باید زمان بیشتری را برای بررسی خرید ویلا اختصاص دهید. قیمت ویلاهایی که در بین افراد بسیار پرطرفدار هستند نسبت به سایر مناطق شمال کشور بیشتر است، چرا که تقاضا برای خرید و ساخت ویلا نیز رو به افزایش است. چنین امری برای افرادی که به منظور سرمایه‌گذاری اقدام به خرید ویلا در این مناطق کرده‌‌اند، در آینده نیز از سود قابل توجهی برخوردار خواهند بود.

اینکه قصد خرید ویلای روستایی و یا شهری را دارید، باید بدانید که در فصل‌هایی از سال قیمت خرید ویلا گران‌تر است و بالعکس در برخی دیگر از فصل‌های سال شاهد قیمت ارزان ویلا در شمال کشور خواهید بود. به این ترتیب اگر برای خرید ویلا شمال عجله ندارید، برای اینکه مناسب‌ترین ویلا را خریداری کنید، بهتر است در فصلی از سال برای خرید ویلای روستایی و شهری اقدام کنید که ویلاها در کمترین قیمت باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا مناسب‌ترین فصل‌ها را برای خرید ویلا در شمال برای شما شرح دهیم.

خرید ویلا شمال در شهرخرید ویلا شمال در شهر

 

  • خرید ویلا در فصل بهار و مزایای آن‌

فصل بهار از فصل‌هایی است که به راحتی می‌توانید در شمال کشور ویلای مدنظر خودتان را خریداری کنید. آب و هوای مناسب و سرسبز بودن مناظر این امکان را به شما می‌دهد تا در زمان جستجو، ویلایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبا بودن آرامش‌بخش نیز باشد. با خرید ویلا در فصل بهار شما به راحتی می‌توانید نقل مکان و اسباب‌کشی کنید، چرا که از گرمای سوزان و سرمای شدید خبری نیست. چنانچه فروشندگان با چنین مزیت‌هایی آشنا هستند؛ به همین دلیل است که مشاوران املاک و حتی فروشندگان قیمت‌های متغیری برای ویلاها ارائه می‌دهند. با اینکه خرید ویلا شمال در فصل بهار داری رونق قابل توجهی می‌باشد اما باید دقت کنید که قیمت اغلب ویلاها ارزان نیست و هم‎چنین ویلاهای نوساز نیز در شمال کشور دارای قیمت بالایی می‌باشند.

 

  • خرید ویلا در فصل تابستان و مزایای آن‌

با این که در فصل تابستان هوای شمال کشور گرم‌تر و شرجی‌تر به نسبت فصل‌های دیگر است؛ با این حال مقصد خوبی برای مسافران در ایام تعطیل مدارس و تعطیلی آخر هفته‌ها می‌باشد تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند. هوای گرم در فصل تابستان جستجو و خرید ویلای مورد سلیقه‌ی شما را سخت می‌کند، اما جالب است بدانید که در این فصل ویلاها زودتر به فروش می‌رسند، لذا تقاضا برای خرید ویلا در این فصل رو به افزایش است. هم‌چنین به این نکته توجه داشته باشید که هر چه ویلا به امکانات رفاهی و خدماتی نزدیک‌تر و خوش آب و هوا باشد، ویلا زودتر به فروش می‌رسد.

  • خرید ویلا در فصل پاییز و مزایای آن‌

با توجه به اینکه فصل پاییز فصل آغاز مدارس است و کمتر خانواده‌ای در این فصل به شمال کشور سفر می‌کنند، بنابراین خرید ویلا شمال نیز کاهش می‌یابد و تقاضا برای خرید ویلا نیز کم می‌شود. اما با توجه به اینکه خرید و فروش ویلا و ملک در فصل تابستان زیاد است و تا فصل پاییز ادامه دارد؛ اما مانند فصل تابستان پررونق نیست. هم‌چنین اگر علاوه بر خرید ویلا در شمال قصد دریافت وام خرید ملک را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با توجه به کاهش سفر مسافران به شمال در فصل پاییز، این فصل را برای دریافت وام اختصاص دهید؛ چرا که قیمت ویلا در فصل پاییز در کمترین قیمت قرار دارد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

  • خرید ویلا در فصل زمستان و مزایای آن‌

فصل زمستان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد، گزینه‌ی خوبی برای خرید ویلا شمال می‌باشد. به طوری که بسیاری از افراد این فصل را برای خرید انتخاب می‌کنند. چنانچه تقاضا برای خرید ویلا در فصل زمستان کمتر است، بنابراین مشاوران املاک بر این باور هستند که در این فصل خرید و فروش ویلا شمال از افت شدیدی برخوردار است. به هر حال شما در هنگام مذاکره با فروشنده می‌توانید ملک را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که فصل زمستان اصلا مناسب برای خرید ویلا نمی‌باشد چرا که باید انواع مختلفی از ویلاها را جستجو مورد بررسی قرار دهید که امکان آن با توجه به شرایط آب و هوایی امکان‌پذیر نخواهد بود. چنین امری تنها برای افرادی که به دنبال ویلایی ارزان هستند، مناسب می‌باشد، لذا قیمت ویلا در فصل زمستان 10 درصد کمتر از قیمت ویلا در فصل پاییز می‌باشد.

 


چرا چمستان ارزان ترین قیمت زمین و قیمت ویلا را به خود اختصاص داده است؟


 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده خرید ویلا اشاره کردیم؛ بنابراین لازم است تا این نکات را در هنگام خرید ویلا چه در مناطق روستایی و چه مناطق شهری رعایت کنید تا بهترین ویلا در شمال کشور را برای خود انتخاب کنید. دقت و داشتن صبر برای جستجوی ویلای مورد سلیقه خود و انتخاب مناسب‌ترین فصل، به شما در خرید ویلا کمک شایانی می‌کند. هم‌چنین در شهرهای بزرگ شمال کشور شرکت‌هایی در زمینه ساخت ویلا و خرید و فروش ملک فعالیت دارند که شما به راحتی می‌توانید علاوه بر مشاوره با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین خرید ویلا را در مناطق مختلف شمال کشور تجربه کنید.