نکات مهم خرید ویلا شمال با چند فقره چک‌

بسیاری از افراد برای خرید و فروش‌ مقادیر کلان از دسته چک استفاده می‌کنند. خرید ویلا شمال نیز یکی از مواردی می‌باشد که امروزه افراد بسیاری برای پرداخت آن از چک استفاده می‌کنند. با وجود کلاهبرداری‌هایی که در پرداخت برخی از موارد وجود دارد، بهتر است به نکات مهمی که شاید برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، توجه ویژه کنید تا از احتمال هرگونه مشکلات حقوقی جلوگیری شود.

 

شاید رعایت کردن برخی نکات به نظر شما کاری بیهوده و بی‌اهمیتی باشد اما جالب است بدانید که سالانه افراد بسیار زیادی بدون رعایت کردن نکات مهم در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند و چنین امری سبب می‌شود تا افراد بعد از چند سال پشیمانی و حسرت بر آن‌ها را متحمل شود. برای آنکه اطلاعات بیشتری از خرید ویلا شمال با چند فقره چک کسب کنید، لازم است تا در انتهای مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر خریدی مطمئن اطلاعات کافی از خرید ویلا با چند فقره دسته چک کسب کنید.

 

انواع مختلف دسته چک بانکی

وجود دسته چک‌های بانکی باعث می‌شود تا افرادی که برای خود دسته چکی ندارند اما در عوض با قوانین استفاده از آن آشنا باشند. چرا که امروزه دسته چک یکی از موارد پرکاربرد برای پرداخت هزینه‌های بالا می‌باشد. بنابراین 4 نمونه‌ چک بانکی وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد؛

چک عادی:‌ این نوع چک توسط افرادی که دارای حساب در بانک می‌باشد و وجه آن را به سایر افراد صادر می‌کند. چنین چکی تنها با اطمینان از صاحب حساب دارای اعتبار می‌باشد. 

خرید ویلا شمال با چکخرید ویلا شمال با چک

چک تایید شده:‌ چکی که برخلاف چک عادی دارای اعتبار بالاتری می‌باشد، به طوری که مبلغ درج شده در چک توسط بانک صادرکننده تایید می‌شود و مبلغ به دارنده چک پرداخت می‌شود.

چک تضمین شده:‌ این نوع چک همانطور که از نامش مشخص است، توسط همان بانکی که به درخواست مشتری صادر شده است  که در نهایت پرداخت آن توسط بانک تضمین می‌شود.‌

چک مسافرتی: این نوع چک توسط بانک صادر می‌شود که شما امکان برداشت وجه آن را از هر شعب بانک صادرکننده توسط نماینده و کارگزار دارید.

اغلب خرید و فروش ویلا شمال، مسکن، خانه و پرداخت هزینه آن‌ها توسط دسته چک و انواع چک‌های بانکی صورت می‌گیرد. امروزه چنین امری علاوه بر آن که اعتبار بیشتری به نحوه معامله می‌بخشد بلکه باعث می‌شود تا فرصت بیشتری برای پرداخت مبلغ چک برای خرید ویلا شمال داشته باشید.

 

توجه به نکات مهم در زمان خرید ویلا با چک‌

با توجه به شرایط اقتصادی و وجود قیمت‌های بالای مسکن و ویلا، به چند نکته در مورد نحوه‌ی نوشتن چک باید رعایت کنید تا بتوانید از هرگونه پشیمانی و نگرانی در آینده جلوگیری کنید. در زیر به یک‌سری نکات مهم در هنگام خرید ویلا شمال با چند فقره چک اشاره کردیم؛‌

  • در هنگام نوشتن مبلغ چک لازم است تا مبلغ را هم به صورت ریال و هم به صورت تومان بنویسید. به عنوان مثال: 300/000/000  سیصد میلیون ریال معادل سی میلیون تومان.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 


 

نکات کلیدی هنگام نوشتن قولنامه ویلا در شمال


 

 

 

  • در قسمتی از چک که در وجه نوشته شده است، حدالامکان نام طرف معامله را یادداشت کرده و از نوشتن حامل خودداری کنید.‌ بهتر است بعد از آنکه نام طرف معامله را در قسمت در وجه نوشتید، در ادامه علت معامله را نیز بنویسید تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کرده باشید.‌ به عنوان مثال؛ در وجه آقای رضا یوسفی بابت خرید ویلای سنتی در استان مازندران.‌
  • در برگه‌ی چک قسمت‌ مستطیل شکلی وجود دارد که مبلغ چک را به عدد باید در آن بنویسید. در این قسمت بهتر است با کم‌ترین فاصله از کلمه ریال مبلغ مد نظر خود را بنویسید و سپس از انتهای صفرهای مبلغ تا انتهای مستطیل را با خط تیره نمایش دهید تا راهی برای کلاهبرداری افراد فراهم نشود.
  • در هنگام نوشتن صفرهای مبلغ حتما صفرها را به صورت دایره‌ای بنویسید تا شباهت کم‌تری به عدد پنج داشته باشد. علاوه بر آن هرگز از نقطه به جای صفر استفاده نکنید و سعی کنید تا واضح و بدون خط‌خوردگی مبلغ را بنویسید.
  • در زمان خرید ویلا شمال با چند فقره چک، بهتر است برای جلوگیری از کلاهبرداری روی مبلغ چک را با نوار چسبی بپوشانید و با ناخن روی آن را بکشید، چنین امری باعث می‌شود تا افراد کلاهبردار امکان تغییر مبلغ و یا تاریخ را بر روی چک نداشته باشد.
  • برای نوشتن تاریخ چک می‌توانید هم تاریخ را به صورت عددی و هم به صورت حروفی یادداشت کنید. اما اگر یک تاریخ می‌خواهید بنویسید بهتر است تاریخ را به صورت حروف بنویسید؛ چرا که اعتبار بیشتری به چک شما می‌بخشد.

خرید ویلا شمال با چند فقره چکخرید ویلا شمال با چند فقره چک

 


 

علت اخذ کد رهگیری در زمان خرید ویلا در شمال


 

 

 

  • نوع خودکار شما می‌تواند یکی دیگر از موارد مهم نوشتن چک باشد. حتما از خودکار شخصی برای نوشتن مشخصات چک استفاده کنید و حدالامکان از خودکار دیگران برای نوشتن اجتناب کنید. طراحی برخی از خودکارها به این صورت است که جوهر آن‌ها بعد از مدتی پاک می‌شود و یا جوهر آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانید نوشته‌ها را با پاک‌کن پاک کنید، چنین موضوعی سبب می‌شود تا راه کلاهبرداران باز شود و از آن برای سوء استفاده دسته چک افراد استفاده کنند.
  • در قسمت امضا چک سعی کنید از امضایی استفاده کنید که قابل جعل و ساده نباشد. هم‌چنین می‌توانید در کنار امضا نام خود را نیز در کنار امضا قید کنید تا از سوء استفاده افراد جلوگیری نمایید.
  • در هنگام خرید ویلا شمال با چند فقره چک در مبالغ مختلف، لازم است تا علاوه بر صدور کامل چک، مشخصات چک را نیز در قسمت ته برگ چک نیز پر کنید. لازم است تا در ته برگ چک، تاریخ صدور، مبلغ و همین‌طور چک را به چه شخصی و بابت چه چیزی داده‌اید، یادداشت کنید.
  • اگر چکی که برای پرداخت بابت خرید ویلا نوشته‌اید بدون هیچگونه قلم‌خوردگی است، حتما در قسمتی از چک بنویسید که، چک فاقد قلم خوردگی می‌باشد و با ضربدر دور نوشته را پر کنید. هم‌چنین اگر ندشته دارای قلم خوردگی می‌باشد لازم است تا در پشت چک تاریخ و مبلغ چک را به صورت صحیح بنویسید و زیر آن را امضاء کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که هرگز در قسمت‌های مختلف چک یا ته برگ چک از درج نمونه امضای خود خودداری کنید. چرا که اگر دسته چک شما به سرقت رفت، از هرگونه کلاهبردی و مشکلات احتمالی دیگر جلوگیری کرده باشید.

 

سخن پایانی‌ جهت خرید ویلا شمال با چک

نکات عنوان شده در این مقاله به بسیاری از افراد که قصد دارند تا با پرداخت چند فقره چک صاحب ویلا شوند، کمک شایانی می‌کند. بنابراین برای خرید ویلا در شمال با چند فقره چک، بهتر است بدانید که برای انجام کارهای حقوقی و بانکی ممکن است از طرف آشنا یا غریبه مورد سوء استفاده قرار بگیرید؛ بنابراین بهتر است که تمام جوانب را در نظر داشته باشید.‌ هم‌چنین ممکن است رعایت نکات گفته شده در مورد پر کردن چک‌های بانکی کمی سخت و یا زمان‌بر باشد، اما رعایت نکردن همین نکات ساده و سهل انگاری آن، بسیاری از افراد را سال‌ها دچار پشیمانی و حسرت کرده است. شما با رعایت اصول و نکات مهم در مورد چک‌های بانکی و پرداخت آن به فروشنده می‌توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.