بهترین زمان خرید ملک در نوسانات بازار


 هدف از سرمایه گذاری با خرید ملک، افزایش سرمایه اولیه در بالاترین میزان آن و در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد، اما بهترین زمان برای خرید ملک، در نوسانات بازار چه زمانی است؟ در این مقاله به آن می پردازیم، با ما همراه باشید.

بازار مسکن مانند دیگر بازارها دارای نوساناتی می باشد، و دیدگاه های متفاوت در بازار مسکن، میان عموم مردم وجود دارد، در این مواقع باید با پرس و جو و بررسی تمامی عوامل ها، اقدام به خرید نمود، لازم به ذکر می باشد، که در بازار مسکن همیشه افزایش قیمت وجود دارد، فقط میزان افزایش آن متفاوت می باشد، در واقع قیمت مسکن هر ساله با افزایش تورم، افزایش می یابد، با توجه به نکات گفته شده، بازار مسکن همیشه با رشد همراه بوده است، پس سرمایه گذاری در این عرصه یک سرمایه گذاری بی ضرر محسوب می شود. 

 

خرید ملک در نوسانات بازار

 

باید بدانید که، زمان نقش بسزایی در سرمایه گذاری با خرید ملک، برای رسیدن به سود دارد، پس حتما باید در این عرصه صبور باشید، و بی گدار به آب نزنید، در بازار مسکن باید به یک سری از نکات توجه کنید، که در متن زیر به آن اشاره می شود؛

  1. در بازار مسکن، نوسانات بازار مسکونی و کلنگی، از آپارتمان بیشتر می باشد.
  2. نوسانات بازار مسکن در کلان شهرها بیشتر از شهرستان ها می باشد.
  3. در زمان رکود بازار، نوسان قیمت وجود ندارد.
  4. در زمان اوج خرید و فروش ملک، افزایش قیمت وجود دارد.

 

بهترین زمان برای خرید ملک در نوسانات بازار؛

خرید ملک، دو دیدگاه متفاوت از یکدیگر دارد، که به صورت زیر می باشد؛

  •  خرید ملک برای سکونت
  •  خرید ملک برای سرمایه گذاری

 

در میان انواع عرصه های سرمایه‌ گذاری، اعم از؛ خرید ویلا در شمال، خرید زمین در شمال، خرید ارز و سکه و.... سرمایه‌ گذاری در مسکن و ملک همواره متقاضیان زیادی نسبت به دیگر بازار سرمایه گذاری داشته است، در واقع خرید ملک، یکی از بهترین انواع سرمایه‌ گذاری است، اگر هدف شما برای خرید ملک، برای سکونت می باشد، باید بدانید که، بهترین زمان خرید ملک برای استفاده شخصی زمانی است، که سرمایه کافی در اختیار داشته باشید، تا ملکی را با قیمت واقعی و در زمان مناسب خریداری کنید، زیرا عده ای در این باورند که، ملک خود را در زمان نوسانات بازار و یا در هنگام رکود بازار خریداری کنند، این باور اشتباه می باشد، به این دلیل که هیچ فروشنده‌ ای حاضر نیست ملکی را که با سرمایه بالا خریده است را با قیمت پایین به شما بفروشد، و همچنین هیچ خریداری ملکی را با قیمت بسیار بالا و نادرست خریداری نمی کند، یکی از راهکارهای که می توانید با خرید ملک انجام دهید این است که، شما می توانید در این نوع سرمایه گذاری، ملک خریداری شده را اجاره دهید، و با دریافت اجاره بها کسب درآمد داشته باشید.

 

خرید ملک در نوسانات بازار

 

 عوامل های تاثیر گذار در بازار مسکن

رکود اقتصادی و شرایط بیماری کرونا، تحریم ها، تحولات بازار ارز، وضعیت اقتصادی خانوار و... جزئی از عوامل های تاثیر گذار در بازار مسکن می باشد.

وضعیت بازار ملک و مسکن همیشه در حال نوسان می باشد، اما زمان مناسب، در بازار مسکن، بدین معنا نیست که شما ملکی را پایین تر از قیمت واقعی آن می توانید خریداری کنید، پس این تصور را نداشته باشید، که باید صبر کنید، بازار مسکن رو به رکود باشد، تا شما بتوانید ملکی را خریداری کنید، و سود بسیاری بدست آورید، در زمان رونق یافتن بازار مسکن، شاهد افزایش قیمت مسکن و... هستید، و متوجه خواهید شد که قیمت هر گونه ملک، روزانه در حال افزایش می باشد، در این صورت اگر سرمایه کافی برای خرید داشتید، در اولین فرصت و در بهترین دوره زمانی، خرید خود را انجام دهید.

از این سوی پیشنهاد ما به شما، در زمانی که، بازار نوسانات از دوره رکود به سوی دوره رونق ملکی رفته باشد، می باشد، زیرا شما در این زمان مطمئن هستید که بازار خرید و فروش رونق پیدا نموده است، و می توان بیان داشت که در دوران رونق وضعیت بازار مسکن، سود بسیار زیادی نصیب شما خواهد شد.

 همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، هدف هر یک از خرید ملک متفاوت می باشد، اما اگر هدف شما از خرید ملک، برای سرمایه گذاری می باشد، در واقع شما در این صورت انتظار دارید که در مدت زمان کوتاه، سود بسیاری بدست آورید، در این صورت بهترین زمان خرید ملک جهت سرمایه‌ گذاری، دوره رونق بازار مسکن است، زیرا در این زمان، قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کند.

 

خرید ملک در نوسانات  بازار

 

در کلام آخر می توان گفت، اکثر افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند، سرمایه گذاری در بخش های مختلف امکان پذیر می باشد، یکی از گزینه های عالی که می توانید، در شمال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، خرید ملک می باشد، سرمایه گذاری در بازار مسکن، همیشه ایمن بوده است، در واقع ریسک پذیری کمتری را در بر می گیرد، حتی در نوسانات بازار خرید و فروش ملک و رکود بازار، تحمیل ضرر به خریدار تقریبا برابر صفر خواهد بود، سرمایه گذاری در بازار مسکن علاوه بر کسب سود بسیار، مزایای عالی دیگر خرید ملک، این است که باعث می شود، مکانی را برای سکونت خود داشته باشید، داشتن ملک شخصی برای سکونت، باعث می شود، که دغدغه ای برای اقامت نخواهید داشت، و هر زمانی که بخواهید می توانید، برای سکونت اقدام کنید، لازم به ذکر می باشد که گروه مشاورین بورس ویلا به عنوان یک مشاور مطمئن و با چندین سال فعالیت در زمینه خرید و فروش ملک، آماده پاسخ گوی به سوالات شما عزیزان می باشند، برای اینکه بتوانید، عوامل تاثیر گذار جهت سرمایه گذاری در شمال را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، بهتر است، در این راه با یک مشاور املاک با تجربه و مطمئن مشورت کنید، برای ارتباط مجموعه ی بورس ویلا، کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید، تا با مشاورین مجرب بورس ویلا ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 

مقالات پیشنهادی بورس ویلا

سرمایه گذاری در بازار مسکن یا خرید و فروش ویلا و زمین در شمال 

آشنایی با انواع سند ملکی، پیش نیاز یک معامله ی بی خطر

انواع ملک و تعاریف آنها از دید املاک 

سرمایه گذاری در بورس تهران یا بورس ویلا در شمال