یکی از شهرستان های جنگلی و پرطرفدار استان مازندران، چمستان می باشد، چمستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، دارای روستاهای بینظیری می باشد، که هر یک از این روستاها دارای امکانات و ویژگی منحصر به فردی می باشند، از جمله روستاهای معروف چمستان می توان به؛ آپادانا، باریکلا، وازده علیا، رمشی، امیرآباد، سعادت آباد، مرنا، ایرکا، کیابسر، بلویج، خطیب کلا، بنفشه ده و... اشاره نمود، در ادامه ی این مقاله به معرفی هر یک از این روستاها می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

روستاهای چمستان

 

  • سعادت آباد

 یکی از مناطق سرسبز و خوش آب و هوای چمستان، سعادت آباد می باشد، این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای فوق العاده، امکانات عالی و... ویلاهای متعددی در این منطقه ساخته شده است، باید بدانید که سعادت آباد به صورت یک شهرک برند می باشد، همانطور که گفته شد، این منطقه جزو شهرستان چمستان و از توابع شهرستان نور می باشد، سعادت آباد به دلیل قرار گرفتن میان چمستان و نور و در حد فاصل با آمل، مورد توجه اکثر خریداران قرار گرفته است، سعادت آباد، جزو منطقه های برند، برای سرمایه گذاری هوشمند محسوب می شود.

 

  • بهدشت

یکی از منطقه های برند چمستان، بهدشت می باشد، این منطقه دارای طبیعت فوق العاده زیبا با ویو همیشگی و ابدی به طبیعت همیشه سبز شمال می باشد، لازم به ذکر می باشد که، منطقه ی سرسبز بهدشت، با آمل حدود ۲۰ کیلومتر و تا مرکز چمستان حدودا ۱۵ کیلومتر فاصله دارد، این منطقه جزو فول امکانات ترین منطقه در چمستان می باشد، از مزایای خرید ویلا در بهدشت، می توان به عدم وجود رطوبت  در این منطقه، اشاره نمود، زیرا حدودا  200 کیلومتر با دریا، و از شرجی بودن و... دور می باشد، امروزه ساخت و ساز ویلا در این منطقه بسیار رواج پیدا نموده است، از این سوی اگر به دنبال لوکیشینی فوق العاده برای خرید ویلا هستید، بهدشت را در الویت قرار دهید.

 

  • وارزده

لازم به ذکر می باشد، یکی از مناطق پر طرفدار چمستان، که از توابع نور می باشد، وارزده می باشد،  باید بدانید که چمستان با تهران حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد، می توان بیان داشت که، روستای ورازده به دو بخش؛ ورازده علیا و ورازده سفلی تقسیم بندی می شود که راه ارتباطی این دو بخش، از طریق یک پل میسر شده است، این منطقه جزو منطقه ی جنگلی استان مازندران می باشد، همچنین روستای ورزاده از شهر چمستان حدود 10 کیلومتر فاصله دارد، روستای ورازده از نظر موقعیت جغرافیای به روستاهای رمشی، خطیب کلا و بلویج، دارکلا و... دسترسی سریع دارد، با توجه به پیشرفت صنعت ساخت و ساز ویلا، ویلاهای گران قیمت و لوکس در این منطقه ساخته شده است، از این سوی این منطقه جزو منطقه ی برند محسوب می شود، طبیعت زیبای این منطقه توجه اکثر افراد را به خود جلب نموده است.

 

روستاهای چمستان

 

  • کیابسر

یکی از روستاهای دیگر این منطقه، کیابسر می باشد، در واقع کیابسر روستایی در بخش چمستان می باشد، این روستا حدود 16 کیلومتر با آمل فاصله دارد، همچنین باید بدانید که، از روستاهایی از قبیل؛ تجن جار، میانرود، آغوزبن، سائیج محله، وارمده، گیلانده، امیرآباد و.... برای رسیدن به کیابسر عبور خواهید کرد، باید بدانید که اگر از سمت تهران قصد رسیدن به مقصد کیابسر را دارید، میتوانید از جاده هزار، وارد کمربندی امام زاده عبدالله شوید، و با طی حدود 20 کیلومتر به روستای سرسبز کیابسر خواهید رسید، لازم به ذکر می باشد، در این منطقه ویلا و شهرک های ویلایی زیادی ساخته شده است، از این سوی مورد توجه اکثر خریداران به دلیل لوکیشن عالی و.. قرار گرفته است.

 

  •  بنفشه ده 

روستای بنفشه ده، مرکز دهستان میان رود می باشد، این روستا از توابع چمستان و شهرستان نور، می باشد، این روستا یکی از روستاهای کم جعمیت و جنگلی استان مازندران می باشد، و لازم به ذکر می باشد که، جعمیت بنفشه ده، حدود 1000 نفر می باشد، این روستا از شمال به روستای درکاپی، از جنوب به کنسپا و از شرق به شهرستان زیبای آمل و از غرب به روستای سنگتاب متصل و دسترسی سریع و راحتی دارد، این روستا دارای امکاناتی همچون؛ پاسگاه، درمانگاه، سالن ورزشی، بانک، پمپ بنزین، دسترسی آسان به جاده هراز، بیمارستان و... می باشد، در واقع با خرید ویلا در این منطقه دیگر نگران امکانات رفاهی و... نمی باشید.

 

  • امیرآباد 

روستای امیرآباد، در کیلومتر ۱۰ جاده آمل به چمستان قرار دارد، در واقع امیرآباد، در بر جاده اصلی و اولین روستای این منطقه می باشد، همچنین  بعد از امیرآباد روستاهای سعادت آباد، کچلده، میرنا، ایرکا و.... قرار دارند، امیرآباد با وجود اینکه از توابع نور می باشد، اما در نزدیکی شهر آمل واقع شده است، از مزایای امیرآباد می توان به پتانسیل بالای آن برای تولید محصولات زراعی و... اشاره نمود، و لازم به ذکر می باشد، که سرمایه گذاران بسیاری امیرآباد را برای ساخت ویلا به دلیل موقعیت عالی جغرافیایی و امکانات و زیبایی و... انتخاب کرده اند.

 

  • رمشی

رمشی، مانند دیگر روستاهای مناطق شمالی، طبیعتی سرسبز دارد، رمشی از روستاهای دهستان میانرود از توابع چمستان می باشد، آب و هوای این منطقه گرم و مرطوب می باشد، لازم به ذکر می باشد که، روستای رمشی یک تکه از بهشت است، خرید ویلا در شمال در رمشی چمستان، می تواند یک فرصت استثنایی برای متقاضیانی که به منطقه ی جنگلی و سرسبز علاقمند هستند، باشد، همچنین این منطقه در ۱۵ کیلومتری شهر نور واقع شده است، از این سوی به دریای خزر دسترسی راحتی و سریع دارد، که می توانید از این طبیعت زیبا نهایت لذت را ببرید.

 

روستاهای چمستان

 

  • ایرکا

یکی از روستاهای کوچک و جنگلی چمستان، ایرکا می باشد، ایرکا همانند دیگر روستاها در بخش چمستان از توابع شهرستان نور مازندران است، این روستا در 15 کیلومتری شهرستان آمل قرار دارد، شما با انتخاب این منطقه به راحتی به شهرهای آمل، نور، محمودآباد دسترسی سریع خواهید داشت، و لازم به ذکر می باشد، فاصله ی روستا تا سواحل دریای خزر از طریق نور و محمودآباد، حدود ۳۰ کیلومتر می باشد.

 

 


اکثر افرادی که به دنبال خرید ویلا در شمال هستند، در ابتدا باید با مناطق شمال کشور آشنا شوند، استان مازندران، گیلان، گرگان از شهرها و روستاهایی بسیار بینظیری تشکیل شده اند، هر یک از این مناطق دارای ویژگی منحصر به فردی می باشند، بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان قبل از خرید ویلا، انتخاب منطقه ی مورد نظر می باشد، اگر برای انجام این کار نیاز به معرفی و مشاوره دارید، کافیست با تیم مجرب بورس ویلا ارتباط برقرار کنید، تا شما را در هر زمینه ای راهنمایی کنند، برای تماس و ارتباط مستقیم، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 

مقالات پیشنهادی؛

چرا استحکام بنای ملک در شمال مهم است 

خرید ویلا بهتر است یا ساخت ویلا به همراه پیمانکار و مزایای آن 

بهترین شهرها در شمال برای خرید ملک