با سلام خدمت همراهانِ همیشگی املاک بورس ویلا.

هدف از تهیه و نگارشِ این مقاله این است تا شما با شهر جنگلی-ساحلی نوشهر بیشتر آشنا شوید؛ با در این مقاله همراه باشید.

همانطور که می دانید شمالِ ایران مملو از طبیعتِ بی کران از جنگلهای انبوه و دریایِ پهناور خزر و مناطقِ کوهستانیِ بی نظیری می باشد این وسعت از زیبایی های طبیعی فصول مختلفِ سال را به گونه ای شگفتی آفرینی می کند که گویی مازندران؛ تکه ای از بهشتِ تخیل است؛ یکی از این شهرهای بهشتی؛ شهرستان نوشهر می باشد که تیم املاک بورس ویلا در این مقاله بطور اختصاصی؛ به تحلیل و ارزیابی این شهر می پردازد.

نوشهر کجاست

 مهمترین شهرِ غربِ مازندران؛ نوشهر می باشد که از نادر شهرهای شمالیست که هر سه راه ارتباطی هوایی - زمین و دریایی را داراست یعنی این شهر ساحلی-جنگلی از موقعیت ویژه ارتباطی برخوردار است که خود یک امتیاز عالی برای سفرو و سکونت می باشد.

مساحت نوشهر در حدود 1718 کیلومتر مربع است و این متراژ حدود 7/23 درصد مساحت استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نوشهر بطور تقریبی 8 درصدِ مساحتِ مازندران را تشکیل داده است و در حدود 1.718 کیلومترمربع مساحت دارد.

طی سرشماریِ جدید؛ جمعیت این شهر در حدود 60هزار نفر می باشد که در سالهای اخیر به دلیل ورود مسافرینِ متعدد و خرید ویلا و زمین در نوشهر توسط غیربومیان از کلان شهرها؛ رشدِ بالایی داشته است که نشان دهنده پتانسیلِ بالای این منطقه توریستی برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

 

" سنگ چین " نام داشته است!

سنگ چین نامِ قدیمِ شهر نوشهر بوده که در زمانِ قاجار به خاچک یا خاچیک و سپس با فعالیتهای حبی اله خان خلعتبری؛ نوشهر به حبیب آباد شهرت یافت که بعد آن به دهنو و در زمان پهلوی به نوشهر تغییر یافت.

 

همسایگانِ نوشهر:

شهرستانِ نوشهر با موقعیت جغرافیایی 51,30 درجه شمالی و 36,39 درجه شرقی که شمالا دریای خزر، جنوبا رشته کوه البرز و بلده نور، شرقا شهر رویان و غربا به شهرستان چالوس متصل است.

 

نوشهر در کل دارای سه شهر به نام‌های شهر نوشهر، شهر پول، شهر کجور، با دو بخش کجور و مرکزی، 6 دهستان به نام‌های، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، خیرودکنار، زانوس رستاق و تابعه کجور شهره است.

بخشِ کجور بزرگترین بخشِ شهرستان نوشهر می باشد که دو سوم از کل مساحت شهرستان نوشهر را به خود اختصاص داده است.

 

شهرستان نوشهر همانند سایرِ شهرهای شمالی از روستاهای متعددی تشکیل شده است که بدلیل آب و هوای بی نظیر و سه راه حمل و نقل مختلف و همچنین طبیعت بی نظیرِ شمالی از کوه - دریا و جنگل؛ از شهرستانهای مختلف به سکونت موقت و دایم در این روستاها؛ بیش از پیش روی آورده اند.

شهرستان نوشهر

 

جاذبه های گردشگری نوشهر را بشناسید:

روستای تاریخی و شگفتی ساز کندلوس

تالاب معروف ارواح

بندر نوشهر

شاهِ همه جنگل ها؛ جنگل سیسنگان

تنگ دار

امامزاده نوح

دریاچه مقدس آویدر

پلاژ حسینی

 

معروفترین محله های نوشهر:

دهنو:

همانطور که در ابتدای مقاله گفته ایم؛ دهنو از نام‌های قدیم نوشهر بوده، اما امروزه یکی از خیابان‌ها و محله‌های خوش‌نشین و شهری نوشهر است که به ساحل دهنو و سیترا (پلاژ حسینی) متصل است، دهنو دقیقا روبروی دادگستری نوشهر واقع شده است.

 

همافران:

از محله های مرفه نشین و چهره های بنام در نوشهر می توان محله " همافذان " را نام برد که یکی از محله‌های باکلاس و بالا شهر نوشهر می باشد،

 

دریاسر:

یکی دیگر از محله های تهرانی نشین و با کلاس در حومه شهر نوشهر؛ محله دریاسر می باشد. که بسیار محله‌ای زیبا و خوش نشین است و اکثر ساختمان‌های دریاسر ویلا باغ هستند، در ضمن دریاسر در مکانی واقع شده که به بیشتر اماکن تفریحی، فست فود، مراکز خرید، سفره خانه سنتی با موزیک زنده و دریا نزدیک است. نا گفته نماند فست فود باروک که از فست فودهای معروف نوشهر است در منطقه دریاسر واقع گردیده است.

شهرستان نور املاک بورس ویلا

شما هم دلتان می خواهد در همچین بهشتی زندگی کنید؟

زندگی در شمال خواسته بسیاری از ما ایرانی ها می باشد کماکه بسیار توریست و گردشگر را سالانه از جای جای مختلفِ جهان به سمت خود می کشاند و یکی از مناطق مهم در سفر به شمال می باشد؛ مسلما در هر سفر چند روزه به شمال؛ نوشهر و مناطقِ دیدنی آن یکی از مقاصد سفرتان خواهد بود.

هر منطقه خوش آب و هوایی؛ مسلما خواهانِ زیادی برایِ زندگی موقت و دائم دارند و روز به روز پر تقاضا تر خواهند شد از همین روی اگر بودجه مالی مناسبی دارید و عاشقِ تفریح و گشت و گذارید توصیه املاک بورس ویلا این است که برای خرید ویلا در نوشهر اقدام کنید و یا اگر بودجه کافی ندارید لااقل برای خریدِ زمین در نوشهر تصمیم بگیرید؛ تیم املاک بورس ویلا همراه شماست تا بهترین مشاوره و راهنمایی را به شما مشتریان و هموطنان عزیز ارائه دهد. کافیست تماس بگیرید؛ کلیک نمایید.

 یکی از مقاصدِ سرمایه گذاری در شمال؛ شهر نوشهر می باشد این شهر با پتانسیلِ بالایی که دارد؛ میزان خرید و فروش ملک و مستغلات در شمال را به سقف خود رسانده است این شهر با طبیعت بی نظیر از جنگل - کوه - دریا؛ بسیار پر طرفدار می باشد.

بازار محلی نوشهر

 

مقالات پیشنهادی " بورس ویلا " :

سرخرود کجاست خرید ویلا و خرید زمین در سرخرود مازندران

شهرک های برند هکتاری در شمال؛ همچون ایزدشهر و پزشکان و قیمت زمین در آنها

برج 3 قلوی هتل قو را بیشتر بشناسید

سیمرغ کجاست و هر آنچه در رابطه با مجتمع تجاری تفریحی سیمرغ محمودآباد بایست بدانید

آمل کجاست؟ آشنایی با خرید ویلا در آمل

رمشی کجاست خرید ویلا در رمشی چمستان