مجتمع گردشگری دشت نور به‌عنوان یک برند گردشگری در مازندران و حدفاصل سه روستا از اراضی کلین خونی، هردرود و افراسیابکلا از بخش مرکزی شهرستان نور قرار دارد. این روستاها با داشتن مردمانی خونگرم و صمیمی که اکثرا به شغل کشاورزی مشغول هستند و با وجود مشکلاتی که دارند، مهم‌ترین مشکل آنها در بحث اشتغالزایی جوانان است.

 احداث مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور روستاهای اطراف را در راه توسعه و پیشرفت قرار داده و ایجاد اشتغال زایی برای جوانان منطقه را داشته است.

 نتایج بدست آمده از گفت‌وگو با اهالی این  روستاها حاکی از آن است که اهالی از توسعه و پیشرفت روستای افراسیابکلا با وجود این مجتمع رضایت دارند چرا که اکثر امکانات موجود از نظر کمی،کیفی و تنوع، پاسخگوی  نیاز گردشگران داخلی و خارجی است و این موضوع سبب توسعه روستا و اشتغالزایی مردم افراسیابکلا و چندین روستای همجوار شده است و آن را به فرصتی برای رشد و توسعه تبدیل کرده است.

دشت نور

بیشتر بخوانید: آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

 

دشت نور

مجتمع تفریحی و توریستی دشت نور بزرگترین و کاملترین مجتمع تفریحی توریستی شمال کشور بوده که توسط بخش خصوصی در حال ساخت و بهره برداری می باشد.
شروع ساخت این مجموعه تفریحی و توریستی عظیم از سال ۱۳۹۰ آغاز گردیده و در سال ۱۳۹۴ فاز اول آن به دستور رئیس جمهور محترم افتتاح گردیده است.
عملیات ساخت فازهای بعدی مجتمع تفریحی و توریستی دشت نور کماکان در حال اجرا می باشد.
فضاهای تفریحی و ورزشی متنوع در مجاورت دریاچه ای به وسعت ۴ هکتار، در کنار ویلاها و آپارتمان های اقامتی با طراحی زیبا و خاص توانسته مجموعه دشت نور را از دیگر مجتمع های احداث شده متمایز سازد.

مسیرهای قابل دسترسی به دشت نور از تهران، دو مسیر می باشد: جاده هراز و جاده چالوس. تفاوت این دو مسیر از لحاظ زمانی 20 دقیقه می باشد. که جاده چالوس که این منطقه نزدیکتر است. شما برای رسیدن به این منطقه از مرکز تهران باید فاصله زمانی حدودا 4 ساعت در 220 کیلومتر را طی کنید. برای دیدن این مسیرهای ذکر شده برروی نقشه، کلیک کنید.

جاده هراز و چالوس

بیشتر بخوانید: مکان های گردشگری چمستان

 

سرمایه گذاری در دشت نور

مجموعه دشت نور دارای قسمت های اقامتی مختلف شامل ویلا، بلوک ویلایی و برج های بلند مرتبه بوده که با شرایط مختلف امکان سرمایه گذاری را برای علاقمندان فراهم نموده است.
سرمایه گذاری موفق در بخش املاک (ویلا و آپارتمان) دارای تعریف بسیار متفاوتی نسبت به آنچه در تصور عموم مردم رایج است می باشد. یکی از ملاک های اصلی در نخستین مراحل سرمایه گذاری برنامه ریزی و ترسیم چشم اندازی بلند مدت می باشد؛ همچنین می بایستی در نظر داشت که تعداد املاک یک سرمایه گذار دلیل بر موفقیت وی نیست بلکه یافتن مکان و موقعیت مناسب جهت سرمایه گذاری ایده آل مهمترین گام در راستای نیل به اهداف می باشد.
آنچه امروزه شما را در مسیر سرمایه گذاری موفق در بخش املاک به طور ویژه ویلا و آپارتمان یاری میرساند سرمایه گذاری در مجموعه ای لوکس به همراه امکانات رفاهی و تفریحی می باشد تا فرصت مناسبی را جهت یک سرمایه گذاری منحصر به فرد برای شما فراهم آورد.

فروش ویلا

مجموعه تفریحی و توریستی دشت نور دارای ۳ فاز اقامتی می باشد. در فاز ا و ۲ ویلاهای مجموعه با طراحی خاص و مدرن در قطعاتی با متراژهای متفاوت همراه با چشم انداز زیبای دریاچه، دشت و جنگل ساخته شده است.

فروش آپارتمان

برج ۱۵ طبقه دشت نور در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با جشم انداز زیبای دریاچه و جنگل در قسمت شمال غربی مجموعه واقع شده است .
این پروژه در زیربنای ۱۵۰۰۰ متر مربع در ۱۵ طبقه با تعداد ۱۳۷ واحد با خاص ترین تکنیک های فنی و معماری روز جهان درحال ساخت است .
ازامکانات خاص این پروژه داشتن استخر ۴ فصل، لابی اختصاصی، ۲ لاین آسانسور مجزا، روف گاردن، سالن بدنسازی و…….. می باشد .

دشت نور

بیشتر بخوانید: مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

 

امکانات مجموعه ی  گردشگری دشت نور

 

  • قایق سواری: یکی از دلایل خاص بودن مجموعه دشت نور دریاچه ای به وسعت ۴ هکتار می باشد که قابلیت استفاده از تفریحات آبی نظیر قایق های ۶ نفره، قایق های پدالی، کایاک و توپ های شناور را دارد.

 

  • ماهیگیری: وجود چندین اسکله در کنار دریاچه ای بکر و منحصر به فرد مجموعه دشت نور، لذت ماهیگیری را برای تمامی سنین فراهم می کند.

 

  • مینی گلف: ورزش گلف یکی از پر طرفدارترین ورزش های دنیاست که در آن بازیکنان می توانند در سنین مختلف به وسیله چوبهای ویژه از این سرگرمی مفرح لذت ببرند. مجموعه زمینهای مینی گلف دشت نور جمعا شامل ۶ زمین بازی مخصوص بزرگسالان و همچنین ۶ زمین بازی برای کودکان می باشد که علاقمندان بطور فردی یا تیمی در حد استانداردهای بین المللی می توانند به این ورزش بپردازند.

 

  • مجموعه بدنسازی: ساختمان بدنسازی مجتمع هماهنگ با سایر امکانات و محوطه های ورزشی تفریحی و همچنین با توجه به فضاهای پر و خالی اطراف آن طراحی شده است. ایده اصلی طراحی حجمی است که به گونه ای از دل طبیعت خارج شده و با خطوط اصلی، همخوان به محوطه به اوج خود میرسد کنسول ۹ متری طبقه دوم بدون هیچگونه ستون این ساختمان را از نظر طراحی به فضایی خاص مبدل نموده است. این ساختمان با زیربنایی حدود ۴۵۰ متر مربع در دو طبقه احداث گردیده است و شامل تمامی ایستگاههای متنوع بدنسازی و هوازی می باشد.

 

  • مجموعه اسپا: در اسپا دشت نور احساسی متفاوت از سلامت و نشاط را تجربه خواهید کرد معماری منحصر بفرد با حفظ ارتباط معنادار با عناصر طبیعی ترکیب موزون رنگ نور پردازی و موسیقی دلنشین و مهم تر از همه ارائه خدمات لوکس رضایتمندی شما را فراتر از انتظاراتتان فراهم خواهد نمود در مجموعه اسپا دشت نور انواع ماساژ های آرامش بخش و درمانی ارائه میگردد و همچنین امکان استفاده از سایر خدمات زیبایی و مراقبتهای پوستی برای بانوان در این خصوص میسر می گردد.

 

  • رستوران و کافی شاپ: کافی شاپ و رستوران با مساحت ۴۵۰ متر مربع در قلب بخش تفریحی ورزشی در کنار زمینهای تنیس ، سالن بدنسازی، کلوپ سوارکاری، زمینهای مینی گلف و …. بر روی تپه ای به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع واقع شده است. معماری هنرمندانه با نورپردازی زیبا و استفاده از سیستم پخش موسیقی در دو طبقه با سالن های سرپوشیده و روباز، محیطی دلنشین و منحصر بفرد ایجاد نموده است. کافی شاپ و رستوران مجتمع شت نور با منو ویژه به بهترین نحو و با استفاده از تازه ترین مواد اولیه آماده پذیرائی می باشد که می توانید لحظات آرام و دلپذیری را در این مکان تجربه کنید .

 

  • دوچرخه سواری: دوچرخه سواری در فضاهای متنوع مجموعه و همچنین در کنار دریاچه ۴ هکتاری مجتمع از دیگر امکانات دشت نور می باشد.

 دشت نور

 

  • لیزر تگ: لیزرتگ یک بازی گروهی همانند پینت بال است (به همین دلیل به آن پینت بال لیزری هم گفته می شود) که در آن بازیکنان به جلیقه (یا هدبند) الکترونیکی مجهز هستند و با تفنگ مخصوص یکدیگر را هدف قرار می‌دهند با این تفاوت که برخورد فیزیکی انجام نمی گیرد و ایجاد درد و ناراحتی نمی کند.

 

  • آرچری تگ: آرچری تگ ورزش تیمی و تفریحی مدرن می باشد که هر بازیکن با به همراه داشتن یک کمان و تعدادی تیر فومی و تجهیزات ایمنی به رقابت می پردازد.
    این ورزش بهترین جنبه های پینتبال و لیزرتگ را ترکیب می کند و همزمان هم مهارت تیراندازی را افزایش می دهد و هم به سرعت عمل در زمان مبارزه اضافه می کند. این امر باعث شده که آرچری تگ یکی از سریع ترین ورزش های در حال رشد در نوع خود باشد.

 

  • فوتبال حبابی: فوتبال حبابی محصول سال ۲۰۱۵ بازارهای جهانی است که پس از معرفی در کشور نروژ توانست با سرعت چشمگیری نظر علاقه‌مندان را بخود جلب نماید. در این فعالیت مهیج و خاطره‌انگیز می‌توانید تفریح، ورزش و ایمنی را همزمان تجربه کنید. فوتبال حبابی نسخه ای از بازی فوتبال است که در آن بازیکنان بهمراه یک حباب الاستیک کروی شکل که آن ها را احاطه کرده وارد میدان می‌شوند. قوانین جاری در این بازی مشابه فوتبال بوده و تیمی که بیشترین گل را به حریف بزند برنده بازی است! علاوه بر فوتبال حبابی با استفاده از حباب ها می‌توان بازی‌های دیگری نظیر سومو و بولینگ حبابی یا بولداگ را اجرا نمود.

 

  • مجموعه سوارکاری: ساختمان اصطبــل بــا توجــه بــه مســائل اقلیمــی و جانمایی مانــژ و همخوانی بــا ایــده اصلــی طراحــی مجتمــع اجــرا شــده اســت .فــرم بنــا و طراحــی حجمــی آن باعــث شــده تــا اصطبــل و مانــژ اســب ســواری بــه صــورت نزدیک و مکمــل هــم بــه کار گرفتــه شــوند. در ایــن مجموعــه امــکان ســوارکاری و آمــوزش بــا بهتریــن نژادهــای اســب و همچنیــن انجــام تورهای گشــت در پارک جنــگل نــور بــه صــورت انفــرادی و گروهـی فراهم آمــده اســت.

 

  • زمین های ورزشی: مجموعه زمینهای ورزشی شامل زمین های تنیس ، بسکتبال ، والیبال ، زمین چمن فوتبال و فوتبال حبابی میباشد که امکان انجام این تفریحات را به صورت دسته جمعی در مجموعه دشت نور فراهم میکند .

 دشت نور