شمال کشور، در سراسر ایران به زیبایی و خوش آب و هوا ترین منطقه معروف می باشد، بنابراین اگر شما به دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستید، حتما با سوال‌ های زیادی در ذهن‌ تان مواجه شده‌ اید، یکی از سوال های مهم این است که، کدام شهر را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کنید، اگر شما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، با بهترین شهر شمال کشور آشنا خواهید شد.

 

در ابتدا باید بدانید که شهرهای شمالی به دو منطقه ساحلی و جنگلی تقسیم شده اند، از این سوی شهرهای؛ نور، چمستان، بابل، آمل و... جزو شهرهای جنگلی استان مازندران می باشد، و همچنین شهرهای محمودآباد، رویان، ایزدشهر، سرخرود، بابلسر و... جزو منطقه ی ساحلی می باشد، در واقع در هنگام انتخاب شهر، باید نوع خواسته ی خود را مشخص کنید، و باید بدانید که هر یک از این شهرها دارای ویژگی منحصر به فردی می باشد، که در ادامه به معرفی هر یک از این شهرها می پردازیم.

 

خرید ویلا در شمال

 

  • متل قو

از ابتدا تا انتهای خط ساحلی استان مازندران، شهرهای ساحلی بسیاری وجود دارد، که هر یک دارای زیبایی منحصر به فردی می باشند، متل قو نام قدیمی شهر کوچک، سلمان شهر است، که از توابع شهرستان عباس‌ آباد می باشد، متل قو حدود ۲۰ کیلومتر مربع، وسعت دارد، و به کلارآباد، نوشهر، رامسر، نمک آبرود و... دسترسی بسیار سریع و راحتی دارد، این منطقه یکی از زبیاترین منطقه های شمال کشور می باشد، که سالیانه افراد زیادی به منطقه سفر می کنند.

 

  • نوشهر

نوشهر، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است، می توان بیان داشت که نوشهر در غرب استان مازندران قرار دارد، و سالانه میزبان توریست های بی شماری می باشد، و نوشهر حدود 1718 کیلومتر وسعت دارد، و باید بدانید که نوشهر به شهرهای نور و چالوس دسترسی راحتی دارد،  نوشهر دارای روستاهای زیبایی می باشد، که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد، نوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی، جزو منطقه ی ساحلی و جنگلی استان مازندران می باشد، در نوشهر ویلاهای متعددی در سازه های متفاوت وجود دارد، که شما به راحتی می توانید ویلای مورد علاقه ی خود را در نوشهر خریداری کنید.

 

 

  • سرخرود

یکی از مناطق ساحلی استان مازندران، سرخرود می باشد، این شهر ساحلی زیبا 6 کیلومتر با فریدون کنار و 11 کیلومتر از محمود آباد فاصله دارد، در واقع سرخرود، میان دو شهر محمودآباد و فریدونکنار قرار گرفته است، و این شهر با دریای خزر ارتباط دارد، اغلب ویلاهای سرخرود، در پلاک اول دریا قرار گرفته اند، از این سوی جزو ویلاهای ساحلی می باشند، اغلب ویلاهای این منطقه جزو ویلاهای گران قیمت به دلیل لوکیشن آن می باشد، باید بدانید که سرخرود با داشتن دریاچه، در فصل زمستان میزبان، پرنده های همچون، قو و فلامینگو می باشد، که چشم انداز زیبایی را به منطقه می بخشند.

 

خرید ویلا در شمال

 

  • محمودآباد

 اغلب شهرها استان مازندران به دلیل قرار گرفتن در ناحیه ی دریای خزر، جزو شهرهای ساحلی محسوب می شوند، یکی از شهرستان های ساحلی استان مازندران، محمودآباد زیبا می باشد، باید بدانید که محمودآباد از شمال به دریای خزر، از شرق به شهرستان فریدونکنار، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به شهرستان آمل همسایه است، از این سوی به تمامی این شهرها دسترسی بسیار سریع دارد، و همچنین محمودآباد بدلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، هر دو طبیعت جنگلی و  ساحلی را دارا می باشد، از این سوی مورد توجه اکثر خریداران و عموم مردم، قرار گرفته است، فاصله محمودآباد با تهران حدودا 220 کیلومتر می باشد، که نیاز به صرف زمانی 4 ساعته دارد.

 

  • نور

شهرستان نور از شهرهای استان مازندران می باشد، شهرستان نور، با تمام ویژگی ها و جاذبه های گردشگری خود که در میان کوه ها و جنگل ها قرار گرفته است، مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، لازم به ذکر می باشد، که این شهرستان از شمال با دریای خزر، از شرق به محمودآباد و شهرستان آمل، از جنوب به استان تهران و از غرب نیز با شهرستان چالوس همسایه می باشد، از این سوی اگر شما، اقدام به خرید ویلا در نور نمایید، به راحتی به مناطق گردشگری  تفریحی نور و شهرهای ذکر شده دسترسی خواهید داشت، شهرستان نور جزو منطقه ی جنگلی استان مازندران می باشد، اکثر افرادی که به منطقه ی جنگلی علاقمند هستند، شهرستان نور میتواند گزینه ی مناسبی برایشان می باشد، باید بدانید که منطقه ها معروف استان مازندران اعم از؛ سعادت آباد، بهدشت و.... جزو شهرستان توریستی و زیبای نور می باشد.

 

  • چالوس

شهرستان زیبای چالوس، با جاده چالوس برای عموم مردم آشنا می باشد، چالوس یکی از شهر های غربی استان مازندران می باشد، که مساحت و جمعیت قابل توجهی از این استان را از آن خود کرده است، شهرستان چالوس، به دلیل طبیعت زیبا و جنگلی، و داشتن مناطق گردشگری همچون؛ پل فلزی چالوس، بام چالوس، رودهای بسیار زیبا، پارک فین، مرداب هسل و...  مورد توجه اکثر توریست ها قرار گرفته است.

 

  • چمستان

چمستان، شهری کوچک در غرب آمل و شرق شهرستان نور است، چمستان جزو شهرستان جنگلی و از توابع بخش نور می باشد، چمستان به دلیل نزدیک بودن با نور و محمودآباد و از همه مهم تر به تهران مورد توجه اکثر خریداران و عموم مردم قرار گرفته است، شما با خرید ویلا در چمستان به راحتی به مناطق گردشگری اطراف مانند؛ آبشار آب پری، پارک جنگلی نور، کشپل، دریاچه الیمالات، دریاچه آویدر و... دسترسی خواهید داشت، که شما عزیزان به راحتی می توانید نهایت لذت را از طبیعت زیبای چمستان ببرید.

 

خرید ویلا در شمال

 

 


انواع سبک ویلا و نوع سازه در شمال وجود دارد، ویلاهای موجود در شمال، دارای امکانات بینظیر اعم از؛ اسناد و مدارک رسمی، شرایط فروش، موقعیت جغرافیای عالی، سرمایه گذاری همراه با سود بسیار و.... می باشد، در واقع خرید ویلا در شمال علاوه بر سرمایه گذاری هوشمند، بهترین لوکیشن برای گذراندن تعطیلات و آخر هفته می باشد، اگر شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، کافیست با تیم مجرب بورس ویلا ارتباط برقرار کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه بورس ویلا به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

مقالات پیشنهادی؛

سرمایه گذاری در بازار مسکن یا خرید و فروش ویلا و زمین در شمال 

آشنایی با انواع سند ملکی، پیش نیاز یک معامله ی بی خطر

انواع ملک و تعاریف آنها از دید املاک 

بهترین زمان خرید ملک در نوسانات بازار