شهرستان نور کجاست؟

شهرستان نور از شهرهای استان مازندران می باشد، و مانند دیگر شهر هایی که در کناره دریای خزر واقع شده اند؛ دارای پوشش گیاهی و آب و هوای معتدل و مرطوب با جاذبه های تماشای بکر می باشد. و در غرب استان مازندران قرار دارد.

نام قدیم شهرستان نور، در گذشته به نام سالده و از شهرک های شهر آمل بوده است. این شهرستان با تمامی ویژگی ها و زیبایی که درون خود دارد به عنوان پایتخت ساحلی ایران شناخته و نامگذاری شده است. در جدیدترین کشفیات باستان شناسی که در این شهر شمالی صورت گرفته شده آثاری از دوره اشکانیان کشف شده است.

شهرستان نور با تمام ویژگی ها و جاذبه های گردشگری خود که در میان کوه ها و جنگل ها قرار گرفته نامش برگرفته از رودخانه نور که از کوه های البرز سرچشمه می گیرد می باشد. این شهر در دوران گذشته که سالده نام داشته بخشی از  شهرستان آمل بوده که پس از جدا شدن از این شهرستان به 3 بخش مرکزی، بلده و چمستان تقسیم شده است. این شهرستان از شمال با دریای خزر، از شرق به محمودآباد و شهرستان آمل، از جنوب به استان تهران و از غرب نیز به شهرستان های چالوس محدود است. به همین دلیل می توان در این شهرستان هم جنگل های بکر و هم ساحل های خاص و بی نظیر را مشاهده کرد.

 نور

 

همانطور که گفته شد این شهرستان دارای سه بخش مرکزی ، بلده و چمستان می باشد. بخش مرکزی شامل شهرهای نور ( مرکز شهرستان )، رویان ( علمده ) و ایزدشهر می باشد و از روستاهای مهم آن رستم رود ، تاشکوه علیا و سفلی است . بخش چمستان به مرکزیت شهری به همین نام که در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی نور، در مجاورت شهرستان آمل قرار دارد. بخش بلده نیز به مرکزیت شهری قدیمی به همین نام در ۸۵ کیلومتری جنوب شهر نور قرار دارد و پل ارتباطی میان دو جاده مهم هراز و چالوس است .  

 پس شهرهای توابع شهرستان نور، شامل رویان و ایزدشهر می باشد. و دهستان های توابع شهرستان نور که هر کدام شامل روستاهایی می باشدف شامل: دهستان اوزرود، دهستان تتارستاق، دهستان شیخ فضل اله نوری، دهستان لاویج، دهستان میان رود،  دهستان ناتل رستاق، دهستان میان بند، دهستان ناتل کنار سفلی، دهستان ناتل کنار علیا

 نور

 

اسامی روستاهای توابع شهرستان نور:

اوز ، اوزکلا، اتاق‌سرا، ارویج‌کلا، اسپی‌کلا، افراده، افراسیاب‌کلا، الیکا، امیرآباد، اناده، انارجار، انبارده، انگتارود بالا، انگتارود پائین، انگرود، ایوا، ایرکا، ایزخورده، ایل  

واتاشن، وازتنگه، واز سفلی، واز علیا،  وازک، ورازان، ورازده سفلی، ورازده علیا، ولاشید، ولیرکان

آغوزکتی، آهودشت،  باری‌کلا، باغبان‌کلا،  بوته‌ده، بردون، بری‌کلا، بطاهرکلا،  بلویج،  بنفشه‌ده،  به‌بنک، پس‌پرش،  پیچده، پیل، پیمد، تاشکوه وسطی، تاشکوه سفلی، تاشکوه علیا، تاکر، توران‌کلا، توسکا، تترستاق، تسبیح‌کلا، تنه‌رز، تیرکده سفلی، تیرکده علیا،

جوربند، جلیکان سفلی، جلیکان علیا، چاله‌سیاه، چل، چمازکلا

حاجی‌آباد، حاجی‌کلا، حسین‌آباد،خورتاب رودبار، خوریه، خجیرکلا، خرم‌آباد، خطیب‌کلا

دارجار، دارکلا، دونای سفلی، دونای علیا، دونکوه، دویلات، درویش‌کلا،دیزن‌کلا

رودبارک، رزک، رزن، رمشی، رئیس‌کلا

زرین‌کمر، زرین‌کلا، زکی‌آباد

 سادات‌محله، سالده سفلی، سالده علیا، سراسب، سرکاج، سعادت‌آباد، سلیاکتی، سنگ‌تاب، سنگ‌چالک، سنگ‌نو، سنگین‌ده، سیاهکلا

شرکت زریه، شرکت گچ نور، شهربند، شهرک امام خمینی، شهرک دریاشهر، شهرکلا، شیخ‌علی‌کلا، شیرکلا

صیدکلا

طالب‌آباد

 عباس‌کلا، عباسا، عبدل‌ده، علی‌آباد

فولادکلا

قاسم‌آباد،  قلعه‌کتی 

 کاردگرکلا، کاسگرمحله،  کالج،  کام،  کپعلیا،  کچلده،  کدیرسر، کرات‌کتی، کرچی، کردآباد، کردمحله، کرسی کلا، کلاونگاه، کلاک سفلی، کلاک علیا، کلین‌خونی، کمربن،  کمررود، کنس‌پا، کیاب‌سر، کیاکلا

 گزناسرا، گلندرود، گندیاب بالا، گندیاب پائین، گیلان‌ده

لاسکوتی، لزیر، لسفیجان، لشکنار

مرتع گهان لا، مرچ، مرداب، مرزنده، مزید، معصوم‌آباد، مغان‌ده، ملاکلا،ملامحله، میان‌رودبار، میرنا، میناک

ناپلار، ناتل، ناحیه، نانواکلا، نرگس‌کتی، نسن، نصرت‌آباد، نعمت‌آباد، نیکنام‌ده

 هردورود، هلوپشته، هم‌صفا، هندومرز

یاسل، یال‌رود، یوش

 روستا نور

 

مزایای خرید ویلا در شهرستان نور:

  •  فاصله نزدیک تا تهران: شهر نور یکی از شهرهایی است که به تهران، نزدیک است و افرادی که به پایتخت رفت و آمد زیادی دارند می‌توانند از این شرایط بهره فراوان ببرند. حتی می‌توان با خرید ویلا در نور به راحتی این شهر را محل اقامت خود کرد و روزهای کاری را در شهر تهران سپری کرد. در این صورت به جای استشمام هوای آلوده و پر از دود تهران، زندگی آرام و راحتی در شهر نور خواهید داشت.

 

  • آب و هوای مطبوع: شهر نور به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، هم آب و هوای ساحلی هم کوهستانی و جنگلی را دارا می باشد. که کمتر شهری در ایران پیش می آید، آب و هوایی سازگار با همه افراد داشته باشد.

 

  • طبیعت سرسبز و زیبا:  شهرستان نور، به دلیل داشتن کوه، جنگل، ساحل همه نوع طبیعت را یک جا در اراضی خود دارد، که این یک ویژگی منحصر به فرد را ایجاد می کند. در نتیجه شما با خرید یک ویلا در نور و حومه ی آن صاحب هر سه نوع این طبیعت خواهید شد!

 

  • زندگی در شهر گردشگری: سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به شهر نور وارد می‌شوند تا این جاذبه‌های تاریخی، آبشارهای زیبا و طبیعی را ببینند. حال اگر محل اقامتتان در شهر نور باشد، شما هم می‌توانید هر روزه برنامه‌ای تفریحی و هیجان‌انگیز برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

 

  • وجود ویلاها با قیمت های متنوع: به دلیل اینکه اراضی قابل ساخت و مناطق مستعد رشد قیمت چون چمستان در این منطقه وجود دارد، شما می توانید انواع ویلاها نوساخت با توجه به امکانات و موقعیت ملک از 500 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان پیدا کنید. پس نتیجه می گیریم هزینه خرید ویلا در آن چندان بالا نیست؛ اما روز به روز قیمت خرید ویلا در شمال افزایش می‌یابد و هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنید، قطعا سرمایه‌تان رشد بیشتری می‌کند و از افزایش قیمت ملک خود استفاده می‌کنید.

 نور

 

 

شما برای گرفتن هر گونه مشاوره خرید ویلا در روستای رمشی اعم از ویلا جنگلی، ویلا سنددار و... می توانید به مشاوران حرفه ای و متخصص املاک بورس ویلا مراجعه نمایید. مشاوران بورس ویلا  با داشتن فایل های متنوعی از ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا فلت، ویلا اقساطی و... در منطقه رمشی، آماده خدمت رسانی به شما همراهان و سروران گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا برروی دکمه مشاوره رایگان کلیک نمائید، تا سریعا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

 


 

مقالات پیشنهادی بورس ویلا:

 

آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین

آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

مکان های گردشگری چمستان

آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

طراحی نما رومی برای ویلا در شمال و بررسی هزینه های ساخت آن