این روزها با گسترش پدیده شهرنشینی و رشد آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده، اغلب مردم به دنبال فضای طبیعی و باز برای تمدد اعصاب هستند چرا که خانه‌های جدید اغلب متراژهای کوچکی داشته و پدیده شهرنشینی چشم انداز زیبایی را برای آپارتمان نشین‌ها فراهم نمی‌کند. با توجه به این موضوع بسیاری از مردم به سراغ خرید خانه در خارج از کلان شهرها می‌روند که اصلی‌ترین گزینه آنها خرید زمین و ویلا در شمال کشور است. خرید زمین و ویلا در شمال طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پس اگر شما به نکاتی مانند قیمت ویلای به فروش گذاشته خود را دقت کنید، به راحتی می توانید ملک خود را بفروشید.

 ویلا

 

 

نقش قیمت بر معاملات ویلا در شمال

بازار ویلا به علت عرضه یک کالای لوکس و با متقاضیان محدود چندان در محدوده معمول منطق اقتصادی قرار ندارد. در قیمت‌گذاری کالای لوکس نمی‌توان شاخص‌های قیمتی کالاهای اساسی را مدنظر قرار داد، بنابراین عوامل موثر بر بازار کالاهای اساسی قابل تعمیم به بازار ویلا نیستند! اما نهایتاً رکود اقتصادی تاثیر خود را بر هر بازاری خواهد گذاشت. رکود عمیق موجود در بازار مسکن تنها با رشد اقتصادی بالای پنج درصد می‌تواند به تدریج از بین رفته و به دوران رونق خود بازگردد. بازار ویلا در شمال نیز از وضعیت بازار مسکن تاثیر می‌پذیرد.

نوسانات قیمتی در دو سال اخیر نشان می‌دهد وضعیت خرید و فروش‌ها در رکود فرو رفته و قیمت‌ها نیز با تغییرات بسیار زیاد تحقیقاً افزایش یافته است. به‌عنوان مثال یک ویلا در شمال کشور در سال 99 با زیربنای حداقل 100 مترمربع و حدود 200 متر زمین جنگلی یا ساحلی و بدون امکاناتی مانند سونا و جکوزی در دو سال اخیر حدوداً 1میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت داشته است.

ویلا

 

 

 این نوع قیمت گذاری باعث شده است، تا عده ای قدرت خرید ویلا حتی ساده و بدون امکانات را از دست بدهند. و از طرفی اگر مالک موردنظر قیمتی کمتر از آن را به فروش بگذارد، با توجه به تورم های و آینده غیرقابل پیش بینی، دچار ضرر خواهد شد. اما در این بین می توان راهکارهایی را در نظر گرفت تا یک مالک بر اساس نوع ویلای خود، یک قیمت منطقی را به بازار عرضه کند.

از نظر مشتریان، ویلاهای زیباتر با معماری متفاوت و امکانات مناسب، ارزش خرید کردن را دارند. متاسفانه در بازار خرید و فروش ویلا در برخی نقاط شمال مشاهده می‌کنیم که قیمت‌‌های اعلام شده، خارج از مقدار واقعی برای یک منطقه به خصوص هستند. 

مشاوران املاک که قیمت‌های غیرمنصفانه برای ویلاها اعلام می‌کنند از تاثیر قیمت ویلا در شمال در جذب مشتری اطلاعات کافی ندارند. برای فروشندگان، به خصوص فروشندگان املاک و مستغلات بسیار اهمیت دارد که ملک خود را برای سودآوری بیشتر بفروشند. اگر قیمت‌ها غیر عادلانه باشد یا اشکالات قانونی در مجوزها و سند وجود داشته باشد، مشتری در همان مراحل اولیه از خرید منصرف می‌شود!

چالش‌های زیادی در قیمت ویلا در شمال و خرید و فروش املاک و مستغلات مازندران وجود دارد. ممکن است شما با یک قیمت بخصوص به سمت یک دفتر مشاور املاک حرکت می کنید؛ زمانیکه به آنجا می‌رسید می‌خواهید ملک را بازدید کنید یا معامله انجام دهید، متوجه می‌شوید که قیمت ملک، بسیار بیشتر از آنچه که به شما اعلام شده است، ثبت شده و شما از خرید منصرف می‌شوید!

از طرف دیگر ممکن است قبل از آنکه با شما هماهنگ شود، ویلاها را با چند مشتری دیگر به اشتراک گذاشته‌اند تا بهترین قیمت خرید را از سوی مشتری دریافت کنند. این چالش‌ها به شدت بازار قیمت ویلا در شمال را دچار تغییر می‌کند.

بسیاری از تبلیغات فریب‌دهنده و گول‌زننده وجود دارند که قیمت ویلا در شمال را بسیار ارزان جلوه می‌دهند. یا شرایط خرید را به صورت اقساطی به گونه‌‌ای معرفی می‌کنند که مشتری با یک حساب ساده متوجه شود که خرید ویلا یا خرید زمین در شمال، به نفع او می‌‌باشد؛ اقدام می‌کند و در در همان مراحل اولیه متوجه می‌شود ملک یا زمین دچار مشکلات سند می‌باشد یا امکانات مناسب ندارد یا ساختمان ویلا یا زمین مشکلاتی را دارند که در آینده، او را دچار دردسر می‌کنند!

تبلیغات اگرچه راهکار خوبی برای مشتری هستند، اما خریداران ویلا باید هوشمندانه عمل کنند. به واسطه یک رقم که به ‌عنوان قیمت ویلا در شمال به مشتری اعلام می‌شود، نباید به سرعت معامله را انجام داد.

 ویلا

 

قیمت ویلا در شمال برای انواع ویلاهای ساحلی، جنگلی یا ویلاهای شهرکی متفاوت است. برای اینکه این قیمت‌ها را ارزیابی کنید، باید قیمت ساخت و قیمت زمین ویلا را مجزا محاسبه کرده و با یکدیگر جمع بزنید. اگر تجربه‌ای در این حساب و کتاب‌ها ندارید، بهتر است از یک کارشناس یا مشاور املاک با تجربه کمک بگیرید. مشاور املاک بورس ویلا در خدمت شما فروشندگان می باشند، تا با کارشناسی دقیق از ملک شما، قیمت دقیق را محاسبه کرده، تا بتوانید ملکتان را منصفانه و سریع تر بفروشید.

 ویلا

مقالات پیششنهادی بورس ویلا:

 

طراحی نما رومی برای ویلا در شمال و بررسی هزینه های ساخت آن

آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

مکان های گردشگری چمستان

مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین