خرید ویلا در شمال، آرزو و رویای اکثر پایتخت نشینان و شهرهای بزرگ است. این افراد می خواهند اوقات فراغت و تعطلات آخر هفته خود را در طبیعتی بکر، سرسبز با آب و هوای پاک و به دور از سرو صدا و آلودگی صوتی بگذرانند. در این میان، تقاضا برای خرید ویلا در منطقه ی روستایی شمال روز بروز بیشتر می شود. برای اینکه ویلایی در روستاهای شمال ساخته شود و به غیر بومی ها فروخته شود، باید اصول، قواعد و قانون هایی که دهیار و شورای آن منطقه تعیین می کند را رعایت نماید.

خرید ویلا در شمال

 

 

نقش دهیار و شورای روستا در خرید ویلا در شمال:

 

1) در قدم اول دهیار و شورای یک روستا، این اجازه را می دهد که گردشگران و مهاجران غیر بومی به روستایشان ورود کنند یا خیر. هنوزم روستاهای در مازندران وجود دارد که هیچگونه مهاجری اجازه سکونت حتی برای یک روز در روستا را ندارد. ولی اکثر روستاهای مازندران، دهیاران و شورای روستای برای توسعه گردشگری و درآمد روستا و ایجاد بستر شغلی بیشتر برای جوانان روستا، زمینه را برای ساخت و ساز ویلا و ورود مهاجران را فراهم می کند.

 

2) اکثر متقاضیان خرید ویلا در روستاها، به دنبال منطقه ای هستند که امنیت بیشتری داشته باشد. زیرا در زمان های زیادی در ویلایشان حضور ندارد. دهیار و شورای روستا با تدابیری از جمله کنترل عبور و مرور افراد از طریق دوربین های مدار بسته یا استفاده از گشت زنی های پلیس؛ می توانند امنیت آن روستا را بالا ببرند. در نتیجه متقاضی بیشتری برای خرید ویلا در آن روستا پیدا می شود.

ویلا در روستای شمال

 

 

3) دهیاران و شورای روستا با استفاده از طرح هادی می توانند به تفکیک اراضی و تغییر کاربری آن بپردازند. می دانیم برای اینکه یک ویلای مطمئن و بدون دردسر بخریم باید ویلا در زمین با بافت مسکونی ساخته شود. از آنجائی که اکثر زمین های روستاها در شمال بافت زراعی یا باغی دارند. برای ساخت ویلا در آن باید قبل از ساخت اجازه و صدور تغییر کاربری توسط دهیار و شورای آن داده شود. در غیر اینصورت عواقب بدی خواهد داشت.

البته که بعضی از دهیاران و شوراهای سودجو روستاها برای گرفتن پول های کلان دست به نابودی طبیعت می زنند!

 

4) در بحث ساخت ویلا در روستا، اولویت اول برای دهیاران و شورای روستا داشتن آرامش و امنیت برای بومیان روستا می باشد. لذا ممکن دهیار یک روستایی تصمیم بگیرد تمام ویلاهای مهاجر نشین خارج از روستا و در یک گوشه ای ساخته شود! و ویلا شهرکی را پدید آورد. شاید یک فرد بومی بخواهد خانه مسکونی خود در این روستا را به یک غیر بومی به فروش برساند. شما حتما قبل از خرید ویلا در روستا از دهیار و شورای آن مشورت بگیرید و اطلاعات کافی از آن روستا بدست آورید تا مشکلی بعدا برایتان پیش نیاید.

ویلا در شمال

 

5) دهیار و شورای یک روستا برای اینکه ارزش زمین ها و ویلاهای روستای خود را بالا ببرد و آنرا به منطقه ای برند تبدیل کند باید مدیریت صحیح را در پیش بگیرد. مثلا از اجازه ساخت ویلا در کنار زمین های ورزشی، دکل های فشار برق قوی، یا بر روی زمین های سست یا حریم رودخانه را ندهند. یا برای اینکه وجهه خوبی یک روستا داشته باشد همه ی ویلاهای مهاجرنشین از یک نوع بنا و معماری مثلا ویلا دوبلکس یا ویلا نیم پیلوت ساخته شود!

6) همانطور که می دانید هنوز برخی از ملک ها در شمال سندی ندارند. برای اینکه زمینی یا ویلایی در یک روستا به رسمیت شناخته شود و سند شش دانگ یا تک برگ برای آن گرفته شود، ابتدا باید توسط شورا و دهیاران روستا تایید شود. به این تاییدیه بر روی برگه سند شورائی گفته می شود.

ویلا در روستای شمال

 

 

سند شورایی نیز یکی از انواع سندهای عادی هستند که برای ثبت آنها به دفاتر اسناد رسمی و یا ادارات ثبت اسناد مراجعه نمی شود. در واقع ثبت سندهای شورایی در روستاها و یا شهرهای کوچکی صورت می گیرد که دارای شورای محلی هستند، چرا که این سندها در شورای محلی و یا شورای اسلامی شهرهای کوچک نوشته و ثبت می شوند. در این شرایط، اسناد به عنوان قولنامه هایی شناخته می شوند که اطلاعات آنها یادداشت می شود و در نهایت هم با امضای چند شاهد به دست رئیس شورای محلی یا شورای اسلامی شهرهای کوچک می رسد و توسط او مهر و امضا می شود. در این شرایط است که این سند اعتبار خود را به دست می آورد. اسناد شورایی چون به تأیید شورای محلی یا شوراهای اسلامی شهرها رسیده، پس اعتبارش بیشتر از قولنامه‌های مرسوم است.

 

مراحل تبدیل سند شورایی پس از استعلام سند به شرح زیر می باشد:

  • در اختیار داشتن یک برگ کپی برابر اصل از سند شورایی که به نام خریدار است
  • کپی از پشت و روی کارت ملی و شناسنامه
  • پرداخت هزینه ثبت نام در سیستم اداره ثبت
  • ثبت اطلاعات در سامانه
  • نقشه جی پی اس زمین و ملک
  • پست مدارک به اداره ثبت شهرستانی که ملک در آن قرار دارد

 


جهت دیدن ویلا در روستاهای مازندران، کلیک کنید.

جهت دیدن ویلا سنددار، کلیک کنید.

ایام به کام، مشاورین املاک بورس ویلا

 

 

مقالات پیشنهادی املاک بورس ویلا:

مشکلات ویلا های ساحلی در شهرک

سرمایه گذاری در بورس تهران یا بورس ویلا در شمال

روش های کلاهبرداری ملک

تفاوت خرید ویلا دوبلکس و نیم پیلوت

خرید ویلا شمال و آشنایی با مصالح ساختمانی ویلاهای ساحلی‌

هزینه خرید ویلا شمال به صورت دوبلکس و اجاره آن‌

قیمت اجاره و خرید ویلا شمال در زمستان و تابستان‌

نکات مهم خرید ویلا شمال با چند فقره چک‌