پیش از آنکه اقدام به خرید و فروش ملک در یک دفتر مشاور املاک نمایید، باید اطلاعات لازم، و معتبر بودن مشاوره املاک را مورد بررسی قرار دهید، به یاد داشته باشید که شناسایی یک مشاور املاک مناسب بسیار مهم است، در این مقاله قصد داریم، درباره ی از کدام املاک خرید کنیم؟ و مزایای املاکی که می توان خرید آسان داشت؟ چگونه می باشد، به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

قبل از مشاوره گرفتن از مشاوران املاک، بهتر است که موضوع مشخصی داشته باشید، یعنی نوع خرید، هدف از خرید، حد مبلغ برای خرید و فروش و.... را مشخص کنید، تا مشاوران املاک بتوانند، شما در هر زمینه ایی به راحتی راهنمایی کنند، اگر شما در صورتی که برنامه خرید و فروش مشخصی نداشته باشید، حتی بهترین مشاوران املاک هم نمی توانند به شما کمک کنند.

 

از کدام مشاوره املاک خرید کنیم؟

 

مشاورین املاک به چند گروه تقسیم می شوند؛

  1. مشاوران فروشنده
  2. مشاوران خریدار
  3. مشاوران دوطرفه 
  4. کارگزاران معاملات

 

وظایف مشاور املاک؛

  1. تنظیم فهرستی از فایل فروشی، برای ارائه به مشتریان
  2.  دسته بندی ملک ها از نظر قیمت و موقعیت و...
  3. اطلاعات لازم برای قیمت گذاری و بررسی شرایط معامله
  4. تهیه عکس های مناسب برای اگهی و تبلیغات ملک 
  5. بررسی صحیح جزئیات و امکانات یک ملک 
  6. بررسی موقعیت مکانی ملک و آدرس درج شده در سند
  7. بررسی مشخصات و هویت فرد با اطلاعات درج شده در سند
  8. بررسی ملک از نظر قرار گیری در طرح های عمرانی و فضای سبز
  9. قرار دادن ملک مورد نظر در وب سایت ها
  10. بازاریابی و تبلیغات بصورت حضوری یا اینترنتی
  11. تنظیم شرایط قرارداد
  12. انتشار مطالب و بروزرسانی سایت املاک
  13. داشتن سند و یا عدم آن باید بررسی شود.
  14. و...

 


نکاتی که باید به آن توجه کنید؛


 

  • در زمان خرید و فروش ملک، ویلا، آپارتمان و.... سعی کنید که به دفاتر مشاور املاک متعدد سر بزنید، و از اطلاعات آنان استفاده کنید، و بعد از مشورت، اقدام به انتخاب بهترین مشاوره نمایید، در واقع نباید در انجام معامله، خودتان را محدود به یک دفتر مشاور املاک نمایید.
  • حسن برخورد مشاورین املاک، مهم ترین ویژگی یک مشاوره املاک خوب می باشد، یک مشاوره املاک باید برای مشتریان خود وقت کافی بگذارد.
  • آشنایی با محله و ملک مورد نظر، بسیار مهم است، یک مشاوره املاک باید آشنایی کافی با محله و فایل مورد نظر، داشته باشد، تا بتواند اطلاعات خوبی درباره ملک مورد معامله به مشتریان خود ارائه دهد، در واقع آشنایی با جغرافیای محله، نقشه های شهرداری، مالکیت ملک، ویژگی و مزایا و معایب منطقه، ارزش سرمایه گذاری و.... را باید یک مشاوره املاک، اطلاع داشته باشد.
  • اغلب مشاوره املاک، از مشاورین مجرب تشکیل شده اند، پس پاسخگویی مشاور املاک به تماس‌ ها و سوالات شما بسیار مهم است، زیرا مشاورین املاک باید وقت کافی را در اختیار مشتریان بگذارند، و پاسخگو سوالات مشتریان باشند، پس به نحوه ی پاسخ گویی مشاورین املاک توجه کنید. 
  • آگاهی‌ های حقوقی، مالی، آشنایی با محل و نیز شرایط معامله از مهمترین دانش‌ های یک مشاور املاک مناسب است، بدین ترتیب می توان بیان داشت که، مشاور املاک شما باید آگاه و مطلع در هر زمینه ایی باشد.

  • پیشنهاداتی که یک مشاور املاک به شما می دهد، را مورد بررسی قرار دهید، تا بعد از معامله دچار ضرر و زیان نشوید، در واقع بی گدار به آب نزنید.
  • اسناد و مدارک مهم ترین رکن در هنگام خرید می باشد، مشاور املاک باید با دقت اسناد حقوقی را تنظیم کند، تا بعد از معامله، خریدار دچار مشکل نشود، بررسی اسناد و مدارک رسمی حتما باید قبل از خرید انجام شود.
  • از ویژگی های دیگر مشاوره املاک خوب می توان به؛ ارتباطات درست، حسن بیان، حسن رفتار، شنونده بودن، صبور بودن، آگاهی کامل از موارد حقوقی و ملکی و.... اشاره نمود.
  • مشاورین املاک، مانند یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می کنند، شما در یک صورت می توانید یک ویلای مطمئن را معامله کنید که، از مشاورین املاک کمک بگیرد، و تمامی عوامل را مورد بررسی و استعلام بگیرید.
  • مشاورین املاک معتبر، نقشی در تعیین قیمت ویلا ندارند، در واقع مشاورین املاک نقشی در کنترل قیمت ها دارند، و قیمت های ویلا و منطقه را مورد بررسی و ارزیابی می کنند.

 

خرید در مشاوره املاک

 

 در متن فوق به معرفی مشخصات یک مشاوره املاک خوب اشاره نمودیم، در ادامه ی این مقاله به چگونگی خرید آسان از مشاوره املاک می پردازیم؛

شغل مشاور املاک از جمله مشاغلی با قدمت بسیار زیاد است، امروزه خرید و فروش بدون مشاوره املاک، امکان پذیر نمی باشد، اخیرا اکثر مشاورین املاک از طریق وب سایت ها و به صورت انلاین، فایل هایی از املاک را برای فروش، معرفی می کنند، و فقط کافیست شما تصمیم بگیرید، ملکی را خریداری کنید، از دو طریق می توانید، اقدام به خرید نمایید، یکی از راه خرید به صورت حضوری می باشد، شما با انتخاب مشاوره املاک، به دفتر آن مراجعه می کنید، و خواسته ی خود را بیان می کنید، و سپس فایل مورد نظر خود را انتخاب می کنید، همچنین از طریق سایت های معتبر نیز می توانید، اقدام به خرید نمایید، برای مثال سایت معتبر بورس ویلا، فایل بسیاری از زمین، ویلا، در شهرهای متفاوت اعم از؛ چمستان، نور، نوشهر، متل قو، سرخرود و.... به صورت شهرکی، سند دار، استخر دار و..... ارائه می دهد، کافیست فقط خواسته ی خود را مشخص کنید، و برای انجام کار می توانید، با مشاورین مجرب بورس ویلا و حتی دیگر مشاورین املاک، ارتباط مستقیم برقرار کنید، تا شما در هر زمینه ای راهنمایی کنند.

 

خرید در مشاوره املاک

 

امروزه پروژه ساخت و ساز ویلا در شمال، بسیار افزایش یافته است، از این سوی مشاور املاکی های متعددی در اکثر نقاط شمال کشور، احداث شده است، وجود مشاورین املاک در انجام معامله یک امر قانونی محسوب می شود، زیرا مشاور املاک، شخصی می باشد که نماینده فروشنده یا خریدار می باشد، حسن رفتار و آگاهی از موارد معاملاتی از مهترین ویژگی‌ های یک مشاور املاک است، برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمند داشته باشید، باید در این مسیر از یک مشاور املاک معتبر راهنمایی بگیرید، از این سوی برای ارتباط مستقیم با مجموع بورس ویلا، و دریافت مشاوره به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

مقالات پیشنهادی بورس ویلا؛

نکات مهمی که قبل از خرید ویلا یا خانه در شمال باید بدانید

بهترین روستاهایی که در چمستان ارزش خرید ملک را دارند کدامند؟

چرا استحکام بنای ملک در شمال مهم است 

کاربری ملک به چه معناست و آیا امکان تغییر کاربری ملک وجود دارد