همانطور که می‌دانید مشاوران املاک وظایف بی‌شماری را در انجام معاملات ملکی به عهده دارند. یک مشاور املاک به راحتی می‌تواند لیستی از تمام املاک آماده‌ی فروش در منطقه را برای شما در کمترین زمان ممکن تهیه کند. همچنین کارگزاران املاک به دلیل داشتن تجربه و اطلاعات مفید بهترین راهنمای شما برای انتخاب و خرید مسکن به شمار می‌آیند. یک مشاور املاک برای خریدار و فروشنده ویلا و زمین در شمال، یک قیمت مناسب و کارشناسی شده‌ای رابرآورد می‌کند تا دو طرف معامله از انجام معامله بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایند.

از دیگر مزایای استفاده از کارگزاران مشاور املاک می‌توان به این اشاره داشت؛ که این کارگزاران در مورد فاکتورهایی همچون تاریخ انتقال مالکیت، نحوه‌ی تامین منابع مالی، شرایط قرار داد، قیمت مسکن و … به راحتی می توانند با فروشنده ملک به مذاکره بپردازند. این کارگزاران املاک با استفاده از تجربه خود ملک را با دقت خاصی برای شما ارزیابی می‌کنند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

همچنین مشاوران املاک بهترین گزینه برای نهایی شدن فروش یا خرید ویلا در شمال به شمار می‌آیند. از دیگر خدماتی که کارگزاران مشاور املاک برای متقاضیان و خریداران خود انجام می‌دهند یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق برای بازدید از ملک مورد نظر می‌باشد این امر به نوعی باعث مدیریت زمان و صرفه‌جویی در آن خواهد شد.

در واقع مشاوران املاک با داشتن یک سایت معتبر و با سابقه تمامی اطلاعات ملک را که شامل سال ساخت، متراژ ملک، انباری و پارکینگ آپارتمان، امکانات داخلی ساختمان و … در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهند تا آن‌ها به راحتی بتوانند در بین موردهای پیشنهادی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان خرید ویلا به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر هستند تمامی املاکی را که برای فروش در سایت گذاشته شده‌اند را با تمام جزییات توسط تصاویر سه بعدی مشاهده نمایند. همچنین مشاوران املاک دارای اطلاعات به روز و جدیدی در رابطه با قیمت مسکن، وام و شرایط آن هستند، از اینرو با خیالی آسوده می‌توانید خرید ویلا خود را به دست آن‌ها بسپارید و از اطلاعات و تجربه آنها در این خرید مهم و اساسی زندگی خود بهره‌مند شوید.

 مشاور املاک

 

نقش مشاور املاک بر گرانی قیمت مسکن!

مشاوران املاک بر اساس قانون صرفا به شغل دلالی، واسطه گری و یافتن خریدار و فروشنده مسکن مشغول هستند و هیچ گاه درباره قیمت ها اظهار نظر نمی کنند؛ افرادی که خواهان فروش ملک خود هستند، با مراجعه به مشاوران املاک، واحد مسکونی آماده فروش را بر اساس نرخ دلخواه خود در دفتر مشاور املاک فایل می کنند و از سوی دیگر آنهایی که خواهان خرید هستند، بر اساس میزان توانایی و دارایی خود ملک مورد نظرشان را جستجو می کنند. مشاور املاک هم در این میان کمیسیون بابت واسطه گری را ​دریافت می کند. و این شایعه ای بیش نمی باشد که مشاوران املاک باعث گرانی ویلا و زمین در شمال شده اند...

اگر کمی فکر کنید، متوجه می شوید این موضوع به هیچ وجه معقولانه نیست و گرانی قیمت مسکن به علت گرانی مصالح ساختمانی و اقتصاد ناپایداری است که وجود دارد در عین حال مردم خانه هایشان را به عنوان کالاهای سرمایه ای می بینند و همین عاملی برای گرانی بیش از اندازه مسکن می شود.

ویلا

 

 

بنگاه های املاک بر اساس تعرفه ها به هر میزانی که قیمت نهایی ویلا بالا برود، درصد سود و حق کمیسیون بالاتری می گیرند و این ربطی به بالا بردن قیمت ها ندارد. با بالارفتن حق کمیسیون مشاوران املاک طبیعتا انگیزه برای خرید و فروش بالا می رود و بازار بنگاه‌های معاملاتی داغ می شود.

 در شرایطی که حقوق کارمندان ثابت مانده است، روز به روز قدرت خرید مسکن توسط مردم کمتر شده و کم کم ویلاهای همکف اندازه قوطی کبریت در گوشه کنار روستاها و شهرهای شمال سر برمی آورند؛ دستیابی به ویلا شخصی برای اغلب مردم تبدیل به رویا شده است. در این میان در حالیکه مردم باید در جست و جوی خانه مطابق با درآمد و یا اندوخته خود برای اجاره و یا خرید بنگاه های مسکن خیابانهای مختلف شهر را بالا و پایین می کنند و وضعیت مشاوران املاک گویی روزی به روز بهتر می شود مسئولان باید هر چه سریع تر راه چاره ای اساسی بیاندیشند تا وضعیت مسکن از بن بست فعلی خارج شود.

 ویلا

 

عواملی که یک مشاور املاک جهت قیمت گذاری ویلا می تواند از آن استفاده می کند:

  • سند یا نسخ: اولین نکته ای که لازم است در نظر داشته باشیم و بررسی کنیم این است که آیا ویلا سند یا اصطلاحا نسخ دارد؟ در صورت وجود سند در استان های مازندران و گیلان، حتما باید استعلام مستثنیات منابع طبیعی داشته باشد. همچنین سند را باید به منظور اینکه جزء اراضی جلگه جنگلی نباشد مورد مطالعه قرار دهیم، زیرا در سندهای جدید اراضی جلگه جنگلی قید می شود که این زمین ها مجاز به خرید و فروش نیستند! البته زمین های بسیاری در حال حاضر جزء اراضی جلگه جنگلی هستند و مردم در آنها تصرف کرده اند و زندگی می کنند. این زمین ها به دو گروه تقسیم می شوند: یک دسته زمین هایی است که منابع طبیعی آنها را برای چرا حیوانات یا چوب بری و … اختصاص داده است و دسته دیگر زمین هایی است که جهاد کشاورزی، آن ها را جهت کشت واگذار کرده است. این زمین ها اصالت سند بالاتری دارند و احتمال تغییر کاربری آن ها در آینده خیلی بیشتر است. اگر نسخ باشد لازم است از طریق شوراها و دهیاری ها پیگیری شود. البته زمین های نسخ دار هم لازم است تا استعلام منابع طبیعی را داشته باشند.

 

  • استعلام های بنیاد مسکن: از این طریق مشخص می شود که ملک مورد نظر در حریم روستا یا خارج از حریم روستا قرار دارد. همچنین در شمال، برخی از زمین ها در حریم شهر یا محدوده یک شهر قرار دارند که تعریف این دو با یکدیگر متفاوت است. پس از تعیین موارد فوق اگر ملک مورد نظر در حریم روستا باشد؛ بنیاد مسکن کاربری ملک را تعیین می کند، طرح های مورد اجرا، سطح اشغال ملک چقدر است و غیره. اگر هم ملک در محدوده شهری باشد مانند سایر مناطق کشور شما باید به سراغ شهرداری بروید.

 ویلا


مقالات پیشنهادی سایت بورس ویلا:

مبایعه نامه چیست؟ تعریف بندهای مبایعه نامه و نکات مهم آن

نکات مهم و قابل توجه درباره ی معامله زمین اوقافی

طراحی نما رومی برای ویلا در شمال و بررسی هزینه های ساخت آن

آیا امید به ارزان شدن قیمت ویلا در شمال است؟!

مکان های گردشگری چمستان

آشنایی با نحوه شرایط خرید زمین در شمال کشور

آشنایی با چگونگی سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین